رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار پرونده در دستگاه قضائی اردبیل در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی شامگاه امروز در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار پرونده در دستگاه قضائی اردبیل در حال بررسی است که یکی از اولویت‌های اساسی دادگستری استان تسهیل اجرای روند این پرونده‌ها است.

وی تصریح کرد: دادگستری استان تمام تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده‌های موجود به کار گرفته است و در این زمینه نظارت همه‌جانبه‌ای بر نحوه رسیدگی به پرونده‌ها و مطالبات متقاضیان دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌ های دیگر دادگستری جایگزینی به جای مجازات حبس است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام یافته و با شرایط قانونی در برخی مواقع از بخش‌های دیگر به جای مجازات حبس استفاده می‌کنیم.

قاصدی تصریح کرد: متاسفانه بسیارای از افراد در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان به سر می‌برند که این امر سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و خانواده‌های این زندانیان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی انجمن حمایت از زندانیان نقش اساسی در کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد داشته که انتظار می‌رود با اهتمام خیران و دستگاه‌های قضائی بسیاری از دغدغه‌های خانواده‌های زندانیان جرائم مالی غیرعمد برطرف شود.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیران برای آزادی زندانیان یکی موضوع مهم است و خوشبختانه در استان اردبیل در این حوزه خیران همیشه پیشگام بوده‌اند و ما قدردان این خیران دلسوز هستیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم