مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر شنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر مغان در مجتمع فرهنگی، هنری ارس پارس‌آباد اظهار کرد: این جشنواره در منطقه مغان با استقبال هنرمندان روبه‌رو شد تا آثار ارزشمندی در ابعاد مختلف در این جشنواره منطقه‌ای ارائه شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول بیش از ۲۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که داوران با بازخوانی این نمایشنامه‌ها، ۱۵ اثر را شایسته راهیابی به مرحله بعد دانستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در مرحله بازبینی هیئت داوران هفت اثر را که شامل ۶ اثر اصلی و یک اثر در بخش جنبی بوده، وارد مرحله نهایی کردند تا صاحبان این آثار رقابتی را داشته باشند.

بحرالعلومی افزود: جشنواره منطقه‌ای مغان در رشته تئاتر از قدمت و سابقه طولانی برخوردار است و در کنار آن هنرمندان همه ساله در قالب این جشنواره سعی می‌کنند تا توانمندی خود را در عرصه‌های بازیگری، کارگردانی، صحنه‌آرایی، آهنگ‌سازی و… به نمایش بگذارند.

وی از تئاتر به عنوان مادر رشته‌های هنری و نمایشی یاد کرد و ادامه داد: در قالب این هنر با اصالت که مشمول بخش‌های دیداری، شنیداری و سایر حوزه‌ها است، به راحتی می‌توان ظرفیت‌های برتر و ممتاز را معرفی کرد.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز در قالب این جشنواره سعی می‌کنند تا رقابت سالمی را در کنار هم تجربه کنند که قطعاً راه‌یافتگان برگزیده این جشنواره‌های منطقه‌ای به جشنواره استانی می‌تواند فضای رقابتی خوبی را به وجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم در کنار رونمایی از نشان آهوی مغان به عنوان نماد جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان، از برگزیدگان آثار در این جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد تا نمایش برتر به جشنواره استانی راه پیدا کند.

انتهای پیام/