جواد واحدی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: اطلاعی از ثبت جهانی سبلان ندارم و در این زمینه نمی‌توانم پاسخگو باشم. وی به روند ثبت جهانی آثار و ابنیه‌های تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: ما سالی یک سهمیه در کشور برای ثبت جهانی داریم و سعی […]

جواد واحدی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: اطلاعی از ثبت جهانی سبلان ندارم و در این زمینه نمی‌توانم پاسخگو باشم.

وی به روند ثبت جهانی آثار و ابنیه‌های تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: ما سالی یک سهمیه در کشور برای ثبت جهانی داریم و سعی ما بر این است تا از استان‌های مختلف شاخص‌ترین و مهمترین آثار را انتخاب و در زمره آثار ثبت جهانی قرار دهیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: از ثبت جهانی سبلان بی‌اطلاع هستم و نمی‌دانم این پرونده در چه مرحله کار قرار گرفته است.

واحدی به رویداد ۲۰۲۳ اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره کرد و افزود: استان اردبیل در حساس‌ترین مقطع میزبان این رویداد است و با توجه به پیشتاز بودن این استان و ظرفیت‌های بی‌نظیر میراثی، گردشگری و صنایع دستی از این رویداد می‌توان در معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل در بخش گردشگری استفاده کرد.

وی از مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اردبیل خواست تا با قدر دانستن این فرصت بی‌نظیر و رویداد مهم گردشگری، زمینه و فرصت همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها را فراهم کرده و با تدارک زیرساخت‌های مناسب فرصت حضور گردشگران خارجی را فراهم کند.

واحدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل جز سه استان برتر کشور در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و علاوه بر بخش گردشگری، می‌توانیم از این رویداد برای معرفی ابنیه‌های تاریخی و صنایع دستی نیز استفاده کنیم.

وی آمادگی وزارت میراث فرهنگی را برای حمایت از سرمایه‌گذاران با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی یادآور شد و اضافه کرد: این تسهیلات ارزان قیمت به تقویت زیرساخت‌های گردشگری کمک خواهد کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان اردبیل را جز استان‌های ممتاز و برتر در تولید صنایع دستی برشمرد و بیان کرد: برندسازی، تبلیغات و بازاریابی در این حوزه مغفول مانده که امیدواریم این ضعف حوزه صنایع دستی در استان اردبیل برطرف شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر