به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، دراگان تودورویچ عصر پنجشنبه در نشست با استاندار اردبیل در حاشیه رویداد بین المللی اردبیل ۲۰۲۳ و حضور کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: کشور صربستان به‌عنوان یکی از کشورهای حوزه اروپا، با ایران ارتباط بسیار مثبتی دارد و ما به دنبال افزایش مناسبات […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، دراگان تودورویچ عصر پنجشنبه در نشست با استاندار اردبیل در حاشیه رویداد بین المللی اردبیل ۲۰۲۳ و حضور کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: کشور صربستان به‌عنوان یکی از کشورهای حوزه اروپا، با ایران ارتباط بسیار مثبتی دارد و ما به دنبال افزایش مناسبات اقتصادی با ایران هستیم.

سفیر صربستان با استقبال از افزایش همکاری و ارتباط با استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان اردبیل در حوزه کشاورزی، گردشگری و… از افزایش مناسبات در حوزه‌های مختلف بین کشور صربستان و اردبیل استقبال می‌شود.

استاندار اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه همکاری‌های کشاورزی بین صربستان و استان اردبیل افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا برای معرفی گردشگری استان اردبیل در بلگراد اقدامی جدی صورت گیرد.

سیدحامد عاملی با اشاره به برقراری ارتباط با مجموعه‌های صربستان در ماه‌های گذشته در راستای همکاری در زمینه کشاورزی گفت: همکاری و ارتباط میان شرکت‌های فعال حوزه‌های مختلف کشاورزی استان اردبیل و کشور صربستان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته به منظور همکاری و تعامل بین شرکت‌های فعال در حوزه بذر کشاورزی با مجموعه‌های صربستان ارتباط برقرار شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود صربستان و استان اردبیل در حوزه کشاورزی لازم است این همکاری‌ها را افزایش داده و از تجربیات و دانش‌های یکدیگر استفاده شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌های نساجی، کشاورزی، صنعت، صنایع چوبی، شیرآلات، غذا و دارو و گردشگری استان اردبیل و ظرفیت‌های موجود کشور صربستان در حوزه‌های گوناگون، باید همکاری‌ها و ارتباطات فعالی بین بخش‌های دولتی و خصوصی دو طرف برقرار شود.

عاملی تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌شود که با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران حوزه گردشگری استان اردبیل طی یک یا دو روز در بلگراد پایتخت کشور صربستان به مردم معرفی شود.

وی ادامه داد: دعوت می‌شود تا طی ماه‌های آینده با برنامه‌ریزی لازم برای سفر چند روزه به استان اردبیل از ظرفیت‌های موجود استان در حوزه گردشگری، کشاورزی و… بازدید داشته باشید.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر