مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد حقوق شاغلان معلول اردبیلی در حوزه صنعت توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی اردبیل به خوبی رعایت نمی‌شود.

بهزاد ستاری عصر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در اردبیل اظهار داشت: ۵۰ درصد حقوق شاغلان معلول اردبیلی در حوزه صنعت توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و بیمه این اقشار که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی مشغول باشند توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این که بیکاری مهم‌ترین دغدغه معلولان است بیان کرد: علی‌رغم این که بسیاری از روشندلان استان مدرک دانشگاهی دارند ولی بیکار هستند که از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با در نظر گرفتن قانون حمایت از معلولان سهم اشتغال معلولان و ناشنوایان را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: متاسفانه به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی اردبیل به خوبی رعایت نمی‌شود که در این زمینه باید برنامه‌های مناسبی تدوین شده و نظارت‌های مستمر برای تحقق اجرای قانون حمایتی مبنای کار قرار گیرد تا شاهد حضور فعال معلولان در بدنه دولتی باشیم.

ستاری از اجرای طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم تا آبان ماه خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان نیز در حال اجرا شدن است و بهتر است برای این که با در نظر گرفتن این مسئله که معلولیت نابینایی قابل پیشگیری است توجه به اجرای این طرح را به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مستمری مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی استان سه برابر شده و خوشبختانه امسال هیچ معلولی در نوبت پذیرش دریافت مستمری قرار ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اهمیت توسعه برنامه‌های ورزشی ویژه معلولان در استان خبر داد و گفت: ایجاد پویایی و نشاط در بین معلولان از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی است که بهزیستی استان اهتمام ویژه‌ای به این مسئله دارد.