سجاد انوشیروانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به بهسازی استادیوم علی دایی بعد از گذشت ۱۴ ماه اشاره و اظهار کرد: این پروژه در حال بهسازی و مرمت کامل است و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه صرف شده است.‌ وی از تأمین ۳۱ میلیارد تومان برای احداث سالن […]

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به بهسازی استادیوم علی دایی بعد از گذشت ۱۴ ماه اشاره و اظهار کرد: این پروژه در حال بهسازی و مرمت کامل است و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای این پروژه صرف شده است.‌

وی از تأمین ۳۱ میلیارد تومان برای احداث سالن ژیمناستیک استاندارد این مجموعه ورزشی خبر داد و تصریح کرد: استخر ۵۰ متر مطالبه شناگران و ورزش‌های آبی است که انتظار می‌رود با تأمین ۳۰ درصد اعتبار پروژه از یک شرایط مناسب بهره‌مند شود.

وی راه‌اندازی سالن دوومیدانی را در این مجموعه ورزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های پیشران ورزشی نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هستند که قرار شده با مساعدت مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل این پروژه‌های اولویت‌دار به مرحله بهره‌برداری برسند.

بهسازی استادیوم علی دایی در ایستگاه آخر/۴۰ میلیارد تومان هزینه شد

ریالی از اعتبارات ۱۴۰۰ ابلاغ نشده است

انوشیروانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تاکنون موافقت‌نامه‌ای برای ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۰ به امضا نرسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بخشی از منابع امسال به اداره کل ورزش و جوانان ابلاغ شود.

وی در مورد پیشرفت پروژه وزنه‌برداری پارس‌آباد و اردبیل نیز بیان کرد: این پروژه به طور متوسط از پیشرفت ۴۵ درصد برخوردار است و تلاش بر تکمیل این پروژه‌ها در سال آینده است.

انوشیروانی از تکمیل و افتتاح استادیوم ورزشی گرمی، مشگین‌شهر بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی و تحویل آن به اهالی فوتبال خبر داد و اظهار کرد: زمین چمن خلخال نیز در حال آماده‌سازی است و با این اقدامات هر ۱۱ شهرستان استان دارای زیرساخت مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال هستند.

وی در مورد مجموعه سرپوشیده اسکیت اردبیل نیز تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه پنج میلیارد تومان هزینه شده و با برآورد امروز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه عظیم ورزشی در اردبیل به بهره‌برداری برسد.

بهسازی استادیوم علی دایی در ایستگاه آخر/۴۰ میلیارد تومان هزینه شد

انوشیروانی ضرورت تکمیل سالن‌های طبقاتی ورزشی را در کوثر و خانه تکواندوی تختی یادآور شد و گفت: دو پروژه عظیم در گرمی و پارس‌آباد در مرحله اجراست که سالن سرپوشیده سه هزار نفری گرمی و پنج هزار نفری پارس‌آباد را شامل می‌شود که اعتبار اولیه آنها ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی ضرورت تأمین ۳۵ میلیارد تومان اعتبار را برای این دو پروژه یادآور شد و افزود: ۳۰ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان در بخش ورزش و ۱۲ پروژه کلان ملی وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

۴۰۰ هیئت ورزشی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به شرایط پیچیده حوزه ورزش اشاره کرد و ادامه داد: ۵۱ هیئت ورزشی در سطح استان و ۴۰۰ هیئت شهرستانی فعالیت می‌کنند که دامنه وسیعی از فعالیت‌ها و اقدامات را در این بخش شاهد هستیم.

انوشیروانی در مورد انتخاب مدیران شهرستان‌ها به ویژه مدیر ورزش شهرستان نیر خاطر نشان کرد: با حمایت مسئولان شهرستان مدیر ورزش و جوانان نیر را انتخاب کردیم ولی بعد از گذشت چند ماه برخی هیئت‌ها و مسئولان شهرستان از این مدیریت ناراضی هستند و تغییر و تحولات نیز تابع شرایط خاص است.

وی در مورد جایگاه استان اردبیل در کسب مدال المپیک و پاراالمپیک به عنوان سه استان برتر کشور اضافه کرد: به دلیل اینکه پشتوانه‌سازی در این حوزه انجام نشده ما در المپیک و پاراالمپیک پکن نماینده‌ای از استان اردبیل نداشتیم.

انوشیروانی نیاز هیئت‌های ورزشی را به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه سرمایه‌گذاری و بحث استعدادیابی یادآور شد و بیان کرد: ۳۰ ورزشکار برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ از استان اردبیل حاضر خواهند شد که ستادی در این زمینه تشکیل شده تا این ورزشکاران آمادگی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی حفظ کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هزینه‌های سرسام‌آور مدیریت هیئت‌های ورزشی را یادآور شد و ادامه داد: هزینه تأمین تجهیزات، امکانات و برخی از لوازم ورزشی بسیار سنگین است و این می‌طلبد خانواده‌ها در کنار فرزندانشان به تأمین این امکانات کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع