به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌اله صفری شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل آغاز شد تا با همکاری نوسازی مدارس و آموزش و پرورش ساخت این پروژه تا شروع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، کلام‌اله صفری شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل آغاز شد تا با همکاری نوسازی مدارس و آموزش و پرورش ساخت این پروژه تا شروع سال تحصیلی آینده به سرانجام برسد.

وی از آماده‌سازی برای تأمین زمین، مقدمات تهیه نقشه، پروانه و سایر تسهیل‌گری‌ها برای احداث این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: با مساعدت بانک عامل ساخت این پروژه مدرسه‌سازی را پیگیر خواهیم بود تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع در مهر سال آینده باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت انتقال سند این زمین را به نام آموزش و پرورش و در قالب مجتمع دارالفنون یادآور شد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر مقدمات و تمهیدات لازم در این زمینه به انجام برسد.

صفری افزود: با هدف تحقق سند تحول آموزش و پرورش در ۶ ساحه آموزشی، تربیتی، ورزشی و… تجهیز و نوسازی اردوگاه دانش‌آموزی مقدس اردبیلی در منطقه توریستی سرعین مد نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این اردوگاه در سال ۷۴ و در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار به بهره‌برداری رسید و در سال‌های اخیر شاهد برگزاری اردوهای یک روزه و چند روزه برای دانش‌آموزان و فرهنگیان بوده است.

صفری ظرفیت این اردوگاه را ۴۰۰ نفر برای اسکان و برگزاری اردوی یک روزه برای ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این اردوگاه نیاز به تعمیر و تجهیز دارد تا به عنوان یک مجموعه عظیم مورد بهره‌برداری قرار گیرد که قطعاً در تکمیل و نوسازی آن به ۳۰۰ میلیارد ریال منابع نیاز داریم.

وی اضافه کرد: تأمین این منابع از محل اعتبارات استانی و یا شهرستانی امکان‌پذیر نیست و انتظار می‌رود با همکاری نمایندگان مجلس در قالب ردیف اعتباری ملی برای این پروژه اقدامی اساسی انجام شود.

صفری ضرورت تکمیل پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان را در قالب خوابگاه، غذاخوری و پردیس دختران یادآور شد و بیان کرد: جابجایی ساختمان آموزشی نیر در قالب دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.

توسعه مراکز کانون پرورش فکری در شهرهای اردبیل

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز علاوه بر اردبیل، در پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر نیازمند توسعه مراکز کانون هستیم و تجهیز منابع کانون برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان بسیار ضروری و حیاتی است.

صفری به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: در اصلاندوز، پارس‌آباد، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و همچنین مرکز استان با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و مدارس تخریبی و تراکم بالای دانش‌آموزان که گاه به ۴۰ نفر نیز می‌رسد، به شدت ما را رنج می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کنار مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی، در ناحیه یک و ۲ اردبیل، ۲۳ مدرسه با ۱۹۴ کلاس درس و بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز نیازمند ترمیم و بهسازی واحدهای آموزشی هستند تا شاهد چند شیفته شدن مدارس آنها نباشیم.

صفری افزود: ۸۰ مدرسه کانکسی و سنگی در استان اردبیل باید در سال تحصیلی جاری از ردیف مدارس مورد بهره‌برداری حذف شده و با همکاری نوسازی مدارس شاهد بهره‌برداری از این فضاها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی باید توسعه ساخت و سازها را شاهد باشیم که در این زمینه اختصاص اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی برای مقاوم‌سازی مدارس فرسوده و رقم پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار ضروری است.

صفری اضافه کرد: برای حذف مدارس کانکسی و سنگی به ۲ هزار میلیارد ریال منابع نیاز داریم و در کنار آن برای حل مشکلات جاری آموزش و پرورش ۱۰۰ میلیارد ریال منابع نیاز است تا بتوانیم ادامه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: از محل مولدسازی و تسهیل‌گری در این زمینه قرار شده منابعی به استان اختصاص پیدا کند که بخشی از این منابع صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر