مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: چهار هزار نفر تاکنون به افتخار بازنشستگی نائل آمده و اهدای حکم بازنشستگی برای آنها انجام شده است.

رضا عبداللهی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با حمایت همه‌جانبه دولت پرداختی صندوق بیمه در قبال پرداختی جامعه روستایی و عشایری تا دو برابر افزایش یافته تا یک شرایط مناسبی را در پوشش بیمه جامعه روستایی و عشایری شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۳ هزار نفر در استان اردبیل از مزایای صندوق بیمه روستایی و عشایری استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ثبت‌نام برای گروه‌های واجد شرایط و همچنین بهره‌مندی از مزایای صندوق به سهولت در خود روستاها و با راه‌اندازی سامانه اینترنتی فراهم شده و از طریق میز خدمت دایر شده در مناطق مختلف سعی بر این است تا شرایط پوشش بیمه‌ای تقویت و توسعه پیدا کند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل هدف اصلی از تأسیس این صندوق را پوشش جامعه روستایی و عشایری در قالب بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی اعلام کرد و گفت: علاوه بر روستاها و مناطق عشایری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز قالیبافان، زنبورداران، رانندگان و سایر گروه‌های سنی به راحتی می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

عبداللهی مزایای عضویت در این صندوق را بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی اعلام کرد و افزود: در طول سال بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دو برابر این میزان پرداختی گروه‌های مختلف عشایری و روستایی را دولت به عنوان پشتیبان و حامی آنها پرداخت می‌کند تا در این زمینه جبران کمبود و کسری گذشته انجام شود.

عبداللهی ضریب نفوذ بیمه روستایی و عشایری را در استان اردبیل ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۱۸۱ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط تشخیص داده شدند که ۱۱۸ هزار نفر از آنها هنوز از مزایای صندوق بهره‌مند نشدند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل بیان کرد: چهار هزار نفر تاکنون به افتخار بازنشستگی نائل آمده و اهدای حکم بازنشستگی برای آنها انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع