محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: تکمیل تمامی قطعات باند دوم اردبیل – سرچم ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به همین منظور با اجرای باند دوم اردبیل – سرچم در هفت قطعه قابل اجرا بوده که در حال حاضر با به اتمام رساندن قطعه یک […]

محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: تکمیل تمامی قطعات باند دوم اردبیل – سرچم ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به همین منظور با اجرای باند دوم اردبیل – سرچم در هفت قطعه قابل اجرا بوده که در حال حاضر با به اتمام رساندن قطعه یک آن مابقی قطعات از طریق فاینانس بانک صادرات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باند دوم اردبیل – سرچم در هفت قطعه قابل اجراست بیان کرد: قطعه پایانی این پروژه از طریق تهاتر نفت اجرا می‌شود و قطعه ۵ و ۶ این مسیر در دست مطالعه قرار گرفته است و در حال حاضر نیز برای اجرای باند دوم محور ارتباطی اعتباری در حدود ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و کل مطالبات پیمانکاران نیز یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: سالانه براساس نیاز ساخت و احداث ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد در نظر گرفته شده و تا چهار سال آینده ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد نیز در ۲۹ شهر استان اردبیل احداث می‌شود که در این ارتباط تمهیدات لازم به عمل آمده است.

حیدری خاطرنشان کرد: ۹۳ هزار و ۲۲۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت‌نام کرده بودند که ۳۲ هزار و ۵۶ نفر در بین افراد تایید نهایی و واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

وی بیان کرد: امید می‌رود تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری از ۶۳ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل رقم بخورد و شاهد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه با تحقق اهداف مورد نظر باشیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های مهم و اساسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل و پیگیری ۴۳ کیلومتر باقیمانده و آغاز عملیات اجرایی آن از اهم مواردی است که در استان مد نظر قرار داده‌ایم و انتظار می‌رود در سال آینده ۳۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه با هدف افزایش طول بزرگراه‌های استان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

حیدری خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای بزرگراه اردبیل – سرچم ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که در این زمینه ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیا با مساعدت مسئولان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار