به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه بحران فعلی انرژی ممکن است بدترین بحران باشد، افزود: با دولت های اروپایی در این خصوص در ارتباط هستیم. وی با اشاره به اینکه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رفع نیازهای آنها به انرژی کار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه بحران فعلی انرژی ممکن است بدترین بحران باشد، افزود: با دولت های اروپایی در این خصوص در ارتباط هستیم.

وی با اشاره به اینکه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای رفع نیازهای آنها به انرژی کار می کنیم، عنوان کرد: از دست دادن ذخایر منابع اضطراری انرژی جهان ممکن است در ماه های آینده دردناک باشد، بنابراین همه باید خود را برای بدترین شرایط و مقابله با آن آماده کنند.

وزیر انرژی عربستان ادامه داد: از بین رفتن قدرت تولید نفت، هزینه بالایی خواهد داشت.

وی در خصوص تنش عربستان با آمریکا گفت که تصمیم گرفتیم درباره تنش با ایالات متحده پخته عمل کنیم.

این در حالی است که وزیر انرژی عربستان سعودی در تماسی با ژانگ جیان هوا، از مقامات وزارت انرژی چین تاکید کرد که ریاض و پکن باید در زمینه نفت و گاز همکاری‌های خود را افزایش دهند.

بر همین اساس، دو طرف همچنین توافق کردند در چارچوب توافقنامه همکاری دوجانبه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند. مقامات انرژی ریاض و پکن بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن پاک تاکید ورزیدند.

گفتنی است، چندی پیش اوپک پلاس به عنوان نهادی که تعداد زیادی از تولیدکنندگان نفت مانند عربستان، روسیه، امارات و… در آن عضو هستند تصمیم گرفت به دلیل کاهش بهای نفت، تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. در همین راستا کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت به این تصمیم اعتراض کردند. اروپا به دلیل تحریم‌هایی که بعد از درگیری در اوکراین علیه روسیه اعمال کرد اکنون با بحران انرژی روبروست و براساس گفته‌ی مقامات اتحادیه اروپا با این قاره امسال زمستان سختی را سپری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع