به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به سخنرانی اخیر امام خامنه ای در جمع مردم آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود دو بار از اردبیل نام بردند و بر نقش ویژه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به سخنرانی اخیر امام خامنه ای در جمع مردم آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود دو بار از اردبیل نام بردند و بر نقش ویژه صفویه در ایجاد ایران یکپارچه تاکید کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی سه نقطه عطف مهم دارد، خاطرنشان کرد: ورود اسلام، تشکیل اولین حکومت شیعی غیر تقیه‌ای و سوم وقوع انقلاب اسلامی این سه اصل مهم است و اردبیل ما افتخار دارد یکی از این سه نقطه را فرزندان اردبیل در زمان صفویه آفریدند وجود کشوری به نام ایران نتیجه درایت، شجاعت، غیرت، ایثار و روحیه حماسی آذری‌ها است و لذا آذری‌های ایران از همه بیشتر برای حفظ ایران عزیز و دفع خطر از آن اولی هستند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: به یمن این اظهارات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره نقش اردبیل در زمان صفویه بنیاد پژوهش صفویه که مصوبه شورای فرهنگ عمومی است راه اندازی می‌شود تا مرجعیت علمی در کشور در خصوص تاریخ صفویه و خدمات آنها داشته باشد.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه از حماسه بزرگ ۲۲ بهمن امسال قلباً تشکر می‌کنم، گفت: امسال حضور مردم به جد از تمام سال‌ها متفاوت و درست مثل اول انقلاب بود در بسیاری از شهرهای بزرگ حرکت در مسیر تعیین شده ممکن نشد چون کل مسیر در اسرع وقت پر از جمعیت شد جالب اینکه تمام مشارب فکری و رفتاری به چشم می‌خوردند حتی خانم‌هایی که با آرایش خاص حاضر شده بودند.

وی این اجتماع عظیم را یک رفراندوم ملی، دموکراسی حقیقی، ظهور اقتدار و تضمین حرکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: یک درصد یک این جمعیت را با هزاران فراخوان هیچ کشوری نمی‌تواند جمع کند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه ملت ایران یک ویژگی بسیار ارزشمندی دارد و آن اینکه تا احساس خطر برای کشور می‌کنند با وجود تمام مشکلات با تمام مشارب فکری در صحنه حاضر می‌شوند، تصریح کرد: بسیاری از موالیان انقلاب اسلامی و عاشقان عزت کشور فقط اشک شوق ریختند واقعاً تشکر از این ملت فقط با اشک شکر مقدور است.

توطئه‌های دشمنان نوشتن بر روی آب است

آیت‌الله عاملی ادامه داد: حالا کابوس سنگین به اردوگاه فزون خواه متفرعن متکبر و مستکبر غرب سایه افکنده است و قطعاً در محافل خود علیه ملت ما بد و بیراه می‌گویند همچنان که در گذشته ملت ما را متهم کردند که دی. ان. ای آنها مملو از شرارت است آنها با تمام توان این عظمت ملت ما را سانسور کردند این سانسور واقعاً عجیب بود.

وی اضافه کرد: به سردمداران این رسانه‌ها می‌گوئیم درست است نگذاشتید دنیا این موج مواج را ببیند اما خودتان دیدید و فهمیدید که روی آب می‌نویسید و در خیک سوراخ می دمید ۴۳ سال با ملت ما دست و پنجه نرم کردید ۴۳ سال فشار حداکثری درست کردید ۴۳ سال تحریم بی سابقه در تاریخ بشریت برای ملت ما درست کردید گفتید ملت ایران را آن قدر گرسنه نگه می‌داریم تا برابر ما رکوع کنند ولی حالا این شما هستید که باید در برابر عظمت ملت ما و اراده پولادین ملت ایران رکوع کنید.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: شما ۴۳ سال علیه ما در بودجه خود پول تصویب کردید و حالا به ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ رسیدید و فهمیدید هر چه پول خرج کردید همه نفله شد.

آیت‌الله عاملی گفت: این اجتماع عظیم برای مسئولان نیز تکلیف مضاعف درست کرد ذره‌ای کوتاهی در حق مردم ما در ایجاد اسباب عزت و آرامش برای ملت و تسهیل زندگی کفران نعمت بسیار بزرگی است و کفران نعمت همیشه عذاب شدید الهی را به دنبال دارد.

اسرائیل از زلزله ترکیه برای تقویت دیپلماسی استفاده می‌کند

امام جمعه اردبیل با اشاره به کمک مالی اسرائیل در زلزله اخیر ترکیه خطاب به ملت این کشور گفت: ملت بزرگ ترکیه دقت کنند هرچه اسرائیل به عنوان کمک مالی در حادثه زلزله به ترکیه آورده همه مال مسروق و دزدی است این رژیم جعلی همه آنها را از مال ملت فلسطین دزدیده و خودش اموالی ندارد تصرف در این اموال قطعاً متوقف بر اجازه ملت فلسطین است آمدن اسرائیل به کشور شما قطعاً به خاطر احترام به شما نیست بلکه از باب تلوّن و رنگ عوض کردن است تا از ظرفیت زلزله برای تقویت دیپلماسی و ایجاد روابط استفاده کند.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: آنها اگر راست می‌گویند چرا از جنایت بزرگ در کشتی مرمره که در آن ۸ نفر از مردان بزرگ ترکیه شهید شدند عذر خواهی نکرد؟ با اینکه رئیس جمهور ترکیه از آنها خواسته بود که آنها چاره‌ای جز عذر خواهی ندارند به ملت ترکیه عرض می‌کنم بحمدالله مساعدات از ۱۰۰ کشور به کشور شما سرازیر شده است شما احتیاج به مال حرام ندارید

وی ادامه داد: ملت بزرگ ترکیه در طول تاریخ مشهور به طهارت و اجتناب از حرام است بنابراین شایسته است هرچه اسرائیلی‌ها آورده‌اند به آن دست نزنند و از مصرف آن خودداری و همه را به اسرائیل برگردانند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در اینجا یک نکته مهم باید بیان شود و آن این که ترکیه در این موضوع خصوصیت ندارد بلکه اسرائیل در هر کشور اسلامی حاضر شده و در ظاهر به آنها کمک مادی، نظامی، علمی و یا فنی می‌کند همه آن‌ها مال دزدی و در اصل ثروت فلسطین است مبادا در این مال غصبی تصرف کنید طبق روایات تصرف در مال غیر، جز شئامت و بدبختی نتیجه‌ای ندارد.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: اسرائیل تصمیم گرفته در همسایگی ما یک دامداری گاومیش ۵ هزار راسی راه اندازی کند من به اهالی آن کشور عرض می‌کنم این دامداری از اساس دزدی است و مال دزدی و حرام به تعبیر علمای اخلاق “اقرب الی النّجاسه و الخباثه” است.

وی توصیه کرد: مبادا در آن تصرف کنید یا به فرزندان خودتان بدهید و الّا شریک در جرم این دزد سر گردنه خواهید بود. این رژیم ۷۵ سال خون مسلمان‌ها را ریخته و تا توانسته خاک آنها و ثروت آنها را غصب کند و حالا بعد از آن همه خون ریزی آن را برای شما هدیه آورده است قطعاً از این هدیه بوی خون می‌آید و هر کس آن را مصرف کند قطعاً هزاران هزار شهید فلسطینی در روز قیامت با او محاجه خواهد کرد.

عفو رهبری نشان دهنده ارائه فاخر در مدیریت کشور است

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمان اخیر رهبری برای عفو افرادی که در حوادث اخیر کشور مجرمیت قطعی داشتند، خاطر نشان کرد: دستور عفو رهبر معظم انقلاب برای کسانی که قطعاً مجرمیت داشتند نشان دهنده یک اراده بسیار فاخر و ارزشمند در مدیریت کشور است همچنین اقدام شایسته دستگاه قضائی در آزادسازی تمام دستگیر شده‌ها در استان‌ها و همچنین اعلان آمادگی برای بازگشت و پذیرش کسانی که از ملت جدا شده و به آغوش غربی‌ها رفته اند جداً قابل تحسین است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر