به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد سیمزاری شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادواره حجت‌الاسلام حسین پناهی در اردبیل اظهار کرد: ما قدردان تلاش مدیران دلسوز در سال‌های اخیر هستیم که به رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر گام برداشتند که نمونه آن حجت‌الاسلام حسین پناهی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمد سیمزاری شامگاه شنبه در هنرواره سوادآموزی از دریچه هنر یادواره حجت‌الاسلام حسین پناهی در اردبیل اظهار کرد: ما قدردان تلاش مدیران دلسوز در سال‌های اخیر هستیم که به رغم سختی کار در عرصه علم و دانش و فرهنگ و هنر گام برداشتند که نمونه آن حجت‌الاسلام حسین پناهی است که از بنیان‌گذاران سوادآموزی به حساب می‌آیند.

وی تصریح کرد: هر چند این شخصیت وارسته حق بزرگی بر گردن اهالی استان دارند اما به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری آئین بزرگداشت برای این مرحوم وجود نداشت و با همراهی خانواده حجت‌الاسلام پناهی قرار شد هزینه این مراسم صرف فعالیت‌های هنری و فرهنگی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با قدردانی از تلاش هنرمندان استان در تولید آثار از دید هنرمندانه برای موضوع سوادآموزی گفت: در سفر هفته آینده وزیر آموزش و پرورش قرار است این آثار هنری در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و تکریمی را از شخصیت فقید حجت‌الاسلام پناهی داشته باشیم.

سیمزاری افزود: تمام انسان‌ها در طول زندگی خود سعی می‌کنند به اصلاح رابطه خود با معبود، همنوع، طبیعت و تاریخ اهتمامی جدی داشته باشند که مرحوم پناهی در اصلاح رابطه خود با معبود و بندگان بهترین کارآمدی و کارکرد را داشته است.

وی به الگوهای رفتاری این شخصیت وارسته از مهربانی و صداقت گرفته تا دلسوزی برای تک تک افراد جامعه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: از آنجا که هدف غایی هنر و علم کمال انسان است، ضرورت دارد هنرمندان در این زمینه گام‌های اساسی را بردارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: فراتر از بحث سواد و خواندن و نوشتن، بهتر است فهم فرزندان آدم در زندگی بیشتر و بیشتر شده و در مسیر کاستن از جهل آدم گام‌های جدی برداشته شود که حجت‌الاسلام پناهی در این مسیر ارزشمند پا گذاشته و توانسته آثار و یادگاری ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

انتهای پیام/

منبع