وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح هوشمندسازی توزیع آرد خبازی‌ها در ۱۰ استان کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست که امیدواریم با رفع نواقصات این طرح بتوانیم در همه استان‌ها به بهبود شرایط عرضه و تولید نان کمک کنیم.

سید احسان خاندوزی در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی اردبیل در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مهار گرانی های اخیر مورد تاکید رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار است که سعی می کنیم در قالب بسته کنترل تورمی ابعاد مختلف این موضوع را مورد رصد قرار داده و از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: برخی کالاها که هیچ ربطی به حذف ارز ترجیحی نداشتند ظرف هفته‌های اخیر گران شدند که ستاد تنظیم بازار قرار است با تدوین بسته ضد تورمی و کنترلی در این حوزه از طریق وزارت صمت ابلاغ اختیارات به استان‌ها را داشته باشد تا ما شرایط مناسبی را در کنترل بازار و ایجاد آرامش و اعتماد در بین فعالان اقتصادی شاهد باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به زودی ابعاد مختلفی از این بسته ضد تورمی ارائه خواهد شد که انتظار می رود با این اقدام اصلاحات اساسی در بازار و کنترل قیمت‌ها انجام شود.

خاندوزی در مورد نان و مشکلات به وجود آمده برای تهیه و خرید آن از سوی مردم افزود: گلایه‌های به حقی در این زمینه مطرح می شود که تصمیم بر این شده تا با تشکیل ستاد خاص در این حوزه بر فرآیند تولید و عرضه نان نظارت بیشتری شده و با نانوایانی که نسبت به آرد تحویلی، نان کمتری ارائه می شوند، برخورد قانونی انجام شود.

وی در مورد اجرای طرح هوشمندسازی توزیع یارانه آرد خبازی ها خاطرنشان کرد: در این زمینه در ۱۰ استان کشور طرحی به صورت آزمایشی در حال اجراست که امیدواریم با رفع نواقصات این طرح و به حداقل رساندن مشکلات و عوارض آن بتوانیم در همه استان‌ها این طرح مناسب را اجرا کرده و به بهبود شرایط عرضه و تولید نان کمک کنیم.

خاندوزی در مورد زیرساخت‌های ایجاد شده برای توزیع کالا برگ الکترونیکی نیز اضافه کرد: با همکاری بانک مرکزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم سعی می کنیم تا این طرح را نیز بعد از رفع نواقصات اجرای آزمایشی آن در ماه‌های آینده اجرا کرده و مردم را در تأمین کالاهای اساسی کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ایراداتی در اجرای این طرح در برخی از مراحل مشاهده شده که امیدواریم در کوتاهترین زمان با بسترسازی مناسب کالا برگ‌های الکترونیکی نیز زمینه بهبود معیشت مردم را فراهم کند.

خاندوزی به سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل همراه با کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل و به دنبال سفر رئیس جمهور برخی از مصوبات اقتصادی باید مورد پیگیری قرار می گرفت که در این حوزه با همراهی مسئولان استانی پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در کنار نصب دستگاه اکس. ری در گمرک بیله‌سوار به عنوان زیرساخت اصلی، قرار شد از محل تبصره ۱۸ پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شود که در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این زمینه پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مریم صدیقی