محمد اهلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: توسعه صنایع کوچک موجب رشد اقتصاد کشور می‌شود و همچنین پایه‌های کارآفرینی در اقتصاد را تقویت کرده و کشور را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش می‌برد. وی ادامه داد: در برخی از کشورها، کسب و کارهای کوچک و متوسط قلب اشتغال بوده و […]

 محمد اهلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: توسعه صنایع کوچک موجب رشد اقتصاد کشور می‌شود و همچنین پایه‌های کارآفرینی در اقتصاد را تقویت کرده و کشور را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش می‌برد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها، کسب و کارهای کوچک و متوسط قلب اشتغال بوده و نیمی از نیروی کار این کشورها در صنایع کوچک مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل تصریح کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و به دنبال آن افزایش صادرات و گسترش بازارهای هدف را به همراه دارد.

اهلی ادامه داد: از آنجایی که کارآفرینان ستون اصلی خلاقیت و تولید هستند در نتیجه کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در اقتصاد، نکته کلیدی به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی، حمایت از صنایع کوچک است، خاطرنشان کرد: البته برای جدا نماندن از غافله پیشرفت جهانی و بنا به ضرورت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور حمایت از صنایع کوچک تشکیل گردیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: به منظور حمایت از صنایع کوچک، بسته‌های متنوعی در شهرک‌های صنعتی به صنعتگران و سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود تا بدین وسیله بتوان در افزایش سهم تولید و صنعت تاثیر گذار بود.

اهلی تامین زمین و زیرساخت‌ها، شرایط واگذاری آسان زمین به صورت نقد و اقساط طولانی مدت، اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه و ارائه بسته‌های حمایتی از صنایع کوچک را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: هدف از ارائه این تسهیلات و مشوقات، حمایت از واحدهای تولیدی است  تا بتوان سهم ناچیزی در افزایش تولید و اشتغال استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع