میر غنی نظری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: دولت و مجلس بر این باورند که با تسهیل قوانین و تنقیح به راحتی می‌توان مردم را در نظام اقتصادی سودآور کمک و همراهی کرد. وی ضرورت توجه به تجارت الکترونیکی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار را به عنوان یک […]

میر غنی نظری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: دولت و مجلس بر این باورند که با تسهیل قوانین و تنقیح به راحتی می‌توان مردم را در نظام اقتصادی سودآور کمک و همراهی کرد.

وی ضرورت توجه به تجارت الکترونیکی و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار را به عنوان یک اقدام مناسب و قابل قبول یادآور شد و تصریح کرد: تسهیل در صدور مجوزها به حذف امضاهای طلایی منجر شده و انتظار می‌رود حرکت‌ها و اقدامات مؤثر در این بخش با قوت ادامه پیدا کند.

عدم تناسب افزایش ۱۰ درصد حقوق با تورم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محرومیت استان‌های کمتر توسعه یافته را در برخورداری از زیرساخت‌های مناسب یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود از محل تبصره ۱۸ و منابع ۱۰۳ هزار میلیارد تومانی اشتغال در قانون بودجه امسال با همراهی بانک‌ها برای طرح‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی استان اردبیل جذب خوبی را شاهد باشیم.

نظری پرداخت ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع را از محل محرومیت‌زدایی با اولویت استان‌های محروم یادآور شد و افزود: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا طرح‌های مهم تأمین منابع آب در روستاها و دیگر زیرساخت‌های اساسی در جنوب استان اردبیل نیز فراهم آید.

وی ضرورت تأمین امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، عمده مطالبه مردم به ویژه کارکنان دولت افزایش حقوق متناسب با تورم در جامعه است چرا که افزایش ۱۰ درصدی حقوق هیچ تناسبی با آمار تورمی بیش از ۴۰ درصد ندارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اصلاح این فرآیند را یادآور شد و اضافه کرد: با راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت امیدواریم استان‌هایی مانند اردبیل از صندوق توسعه ملی بیشترین بهره را ببرند چرا که این صندوق قرار نیست تنها در اختیار برخی از استان‌های دارای پیشرفت و توسعه عالی باشد.

نظری احداث تونل خلخال – اسالم را با تأمین اعتبار از محل ماده ۵۶ یادآور شد و بیان کرد: بانک مرکزی باید ۲۰۰ میلیارد تومان منابع این طرح را در سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب کند.

حوزه گردشگری به تعطیلی کشیده شده است
وی حمایت بانک‌های دولتی و خصوصی را در تأمین منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری یادآور شد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیز بهتر است سدهای معیشتی را در تأمین منابع ضروری آب تکمیل و راه‌اندازی کند.

نظری با انتقاد از تعطیلی وزارت گردشگری در سطح ملی و استانی گفت: حوزه گردشگری بعد از حضور ضرغامی به تعطیلی کشیده شده و به نظر می‌رسد کمترین تحرک ملی و استانی را در این بخش شاهد هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضرورت توجه به معادن جنوب استان و پرهیز از کج سلیقگی در این واگذاری‌ها را یادآور شد و افزود: بهتر است معادن با همراهی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مسیر توسعه و تحول استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع