محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در این مسیر ۳ زیرگذر و ۷ تقاطع پیش‌بینی شده که ۵ تقاطع و ۳ زیرگذر ۴ خطه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد و ۲ تقاطع بزرگ نیز در سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد. وی به افتتاح […]

محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در این مسیر ۳ زیرگذر و ۷ تقاطع پیش‌بینی شده که ۵ تقاطع و ۳ زیرگذر ۴ خطه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد و ۲ تقاطع بزرگ نیز در سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی به افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه تا آخر فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با تأمین اعتبار مورد نیاز از محل سفر رئیس جمهور این محورهای بزرگراهی در مسیر اردبیل – مشگین‌شهر، رضی – امیرکندی- گرمی و اردبیل – سرچم آماده افتتاح شده که در مرحله نصب گاردریل، علایم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی است.

تمام راه‌های مواصلاتی اردبیل از ردیف ملی بهره‌مند است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۵۰ درصد تخصیص‌ها در حوزه راه و شهرسازی بوده و ما به راحتی توانستیم با تزریق این اعتبارات ۵۰ کیلومتر بزرگراه را آماده بهره‌برداری کرده و ۵۰ کیلومتر دیگر را نیز در فصل کاری سال آینده تا آبان ماه به زیر بار ترافیک خواهیم برد.

حیدری افزود: تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل از ردیف ملی بهره‌مند است و برای آنها اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شده تا ما هیچ نگرانی از بابت تأمین اعتبارات نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای محور اردبیل – مشگین‌شهر ۳۰ میلیارد تومان امسال تخصیص اعتبارات را شاهد بودیم و امیدواریم با تأمین اعتبارات سال آینده بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران را در این مسیر پرداخت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید استاندار اردبیل را بر تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه راه و بزرگراه یادآور شد و اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان با در نظر گرفتن عدالت توزیع اعتبارات سعی دارد تا همه بزرگراه‌ها و محورهای اصلی در حال اجرا را تکمیل و آماده بهره‌برداری کند.

ارزش کنونی ۵۰ کیلومتر افتتاح بزرگراه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است
وی ارزش کنونی ۵۰ کیلومتر افتتاح بزرگراه را بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: توسعه ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۱۴۰۱ استان اردبیل را در رسیدن به سرانه و میانگین کشوری در این زمینه به شرایط جهش ارزشمند می‌رساند.

حیدری بیان کرد: تنها مشکل ما در تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر جابجایی ۱۸ تیر برق، ۳.۵ کیلومتر فیبر نوری و سه کیلومتر لوله آب و فاضلاب است که انتظار می رود با همکاری دستگاه‌های زیرمجموعه فضا و بستر این کار فراهم آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از ۴۰۰ میلیارد تومان توزیع اعتبارات در حوزه راه، ۸۰ میلیارد تومان مختص اردبیل – مشگین‌شهر بوده که این امر گویای توزیع عادلانه اعتبارات در حوزه راه در همه مناطق استان است.

وی تصریح کرد: ما تصمیم داشتیم تا آخر سال و در آْستانه سفرهای نوروزی ۵۰ کیلومتر بزرگراه را آماده بهره‌برداری کنیم که به دلیل دمای پایین هوا امکان خط‌کشی و برخی اقدامات عمرانی به وجود نیامد.

تأمین ۱۵ هکتار زمین برای احداث مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن در مشگین‌شهر
حیدری به تأمین ۱۵ هکتار زمین برای احداث مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: در قالب نهضت ملی مسکن سه هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط در مشگین‌شهر تشخیص داده شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۹۰۰ نفر با بارگذاری اطلاعات و ۱۵۰ نفر با واریز مبلغ اولیه متقاضی اصلی برای ساخت طرح جهش تولید مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل افزود: با تحویل زمین به بنیاد مسکن انتظار می رود تا پایان شهریورماه مقدمات اجرای این پروژه و تحویل فنداسیون را شاهد باشیم.

حیدری در مورد تکمیل مصلای مشگین‌شهر نیز خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری این پروژه ۴ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم که امیدواریم هر چه سریعتر این بدهی را نیز پرداخت کنیم.

وی در مورد تکمیل ساختمان امور اقتصادی و دارایی مشگین‌شهر نیز اضافه کرد: برای این پروژه نیز ۴۰۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شده تا ما بهره‌برداری از آن را با همکاری امور اقتصادی و دارایی شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به انتخاب پیمانکار برای احداث محور مشگین‌شهر – اهر اشاره کرد و ادامه داد:‌ از طرف اهر کار شروع شده و ما نیز قرار است از طرف مشگین‌شهر تکمیل این بزرگراه را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

منبع