یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: به صورت منظم جلسات جذب اعتبارات در حال برگزاری است و تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع استانی جذب شده و هیچ مشکلی در جذب مابقی منابع و اعتبارات وجود ندارد. وی مهلت جذب اعتبارات را آخر تیرماه اعلام کرد و گفت: برای اسناد […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: به صورت منظم جلسات جذب اعتبارات در حال برگزاری است و تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع استانی جذب شده و هیچ مشکلی در جذب مابقی منابع و اعتبارات وجود ندارد.

وی مهلت جذب اعتبارات را آخر تیرماه اعلام کرد و گفت: برای اسناد خزانه ۲ ماه تمدید جذب قائل می‌شوند که امسال نیز امیدواریم این کار انجام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: برای منابع ابلاغی هدفمندی یارانه‌ها نیز زمان جذب منابع وجود دارد و حتی تا سال آینده می‌توان این منابع را به نفع استان جذب کرده و در پروژه‌های مختلف هزینه‌کرد داشت.

نژادمحمد به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: ما در این مرکز سعی کردیم تا کاهش زمان صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران انجام دهیم که در حال حاضر زمان صدور مجوزها حداقل یک سوم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا قوانین مخل کسب و کار و سرمایه‌گذاری را رفع کرده و تسهیل ویژه‌ای را در فرآیند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کنیم.

نژادمحمد اصلاح برخی از فرآیندها و یکپارچه‌سازی آنها را یادآور شد و اضافه کرد: در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی به صورت منظم اصلاح این فرآیندها و کاهش مقررات مخل تولید را شاهد هستیم و در حیطه اختیارات استانی این کار به سرعت انجام شده و در صورت نیاز موارد اصلاحی به هیئت مقررات‌زدایی کشور نیز ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در این مرکز به سرعت به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پاسخ استعلامات و صدور مجوزها را ارائه کرده و از طریق سامانه غیرحضوری و الکترونیکی در کمترین زمان پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.

نژادمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش کردیم تا در کنار تسهیل فرآیندها و رفع قوانین مزاحم تولید، در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مشاوره‌هایی را نیز به سرمایه‌گذاران ارائه کرده و آنها را به سمت یک کار تولیدی با ارزش افزوده سوق دهیم.

وی به یکپارچگی استعلامات و بسیاری از فرآیند صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: با پرهیز از موازی‌کاری و استعلامات مکرر سعی کردیم تا در یک سامانه استعلام از دستگاه‌های مختلف را در کوتاه‌ترین زمان انجام داده و پاسخ سرمایه‌گذاران را به شکل شفاف ارائه کنیم.

نژادمحمد در مورد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان اردبیل افزود: در این زمینه در سال گذشته سه مورد سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰ میلیون دلار انجام شده ولی در سال‌جاری هنوز هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری خارجی را در استان شاهد نیستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده برای تکمیل طرح‌های عمرانی سعی می‌کنیم تا از ظرفیت شرکت‌های خارجی استفاده کنیم که در این زمینه شرکت مادر تخصصی تأمین و تجهیز طرح‌های زیربنایی مقدمات جذب سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های فعال را در این حوزه فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع