به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عصر یکشنبه در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ رضوی به فرهنگ شایسته ایرانیان در شناسایی ابعاد مختلف سیره و سلوک امام رضا (ع) تبدیل شده و ما سال به سال به گسترش این فرهنگ و مبانی آن افتخار می‌کنیم. پروانه رضاقلیزاده تصریح کرد: با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عصر یکشنبه در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ رضوی به فرهنگ شایسته ایرانیان در شناسایی ابعاد مختلف سیره و سلوک امام رضا (ع) تبدیل شده و ما سال به سال به گسترش این فرهنگ و مبانی آن افتخار می‌کنیم.

پروانه رضاقلیزاده تصریح کرد: با هدف ترویج کتاب و امر مطالعه با محوریت سیره ائمه اطهار (ع) و امام هشتم، جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد تا در ۲ گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان به شکل فردی و خانوادگی بتوانیم رقابت علاقه‌مندان را شاهد باشیم.

وی گفت: در مجموع ۲۸ هزار نفر در استان اردبیل در این رویداد فرهنگی و کتابخوانی مشارکت کرده و در رشته‌های مختلف سعی کردند تا توانمندی خود را مورد سنجش و محک قرار دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در کنار کتابخوانی و پاسخ به سوالات چهار گزینه‌ای، رقابت بخش قصه‌گویی، داستان‌نویسی، نقاشی و همچنین پویش فراگیر برای دعا در ظهور حضرت امام عصر (عج) را شاهد بودیم که در مجموع علاقه‌مندان و مخاطبان بیشماری در این استان در گروه‌های مختلف شرکت کردند.

رضاقلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد در سال‌های اخیر با استقبال خوب خانواده‌ها به ویژه گروه‌های سنی نوجوان و جوان روبه‌رو شده و سال به سال نیز دامنه این حضور و مشارکت علاقه‌مندان را برای مطالعه سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه فرهنگ رضوی شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های آینده تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره با ابعاد مختلف و برای گروه‌های سنی متعدد برگزار شده و همچنان با محوریت فردی و خانوادگی بتوانیم زمینه حضور مخاطبان بیشتر را مهیا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: ما امروز به شدت نیازمند توسعه فرهنگ کتابخوانی به ویژه مطالعه کتاب‌های با الگوهای ارزشمند به ویژه سیره و سلوک ائمه اطهار هستیم که در کشورمان با توجه به میزبانی مردم ایران از امام رئوف حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) انتظار می‌رود این رویدادها با گستردگی خاص همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در این جشنواره با اهدای هدایا و لوح سپاس از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام/

منبع