به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عزت الله ضربی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۹۳ دوره آموزشی شامل آموزش‌های کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و دوره‌های تخصصی به منظور افزایش آگاهی شهروندان در برابر حوادث احتمالی در سطح شهرها، روستاها، خانه‌های هلال، ادارات، پادگان‌های آموزشی و بسیج سازندگی سپاه برگزار شده است. […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، عزت الله ضربی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۹۳ دوره آموزشی شامل آموزش‌های کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و دوره‌های تخصصی به منظور افزایش آگاهی شهروندان در برابر حوادث احتمالی در سطح شهرها، روستاها، خانه‌های هلال، ادارات، پادگان‌های آموزشی و بسیج سازندگی سپاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۶۶ نفر در سطح روستاها و شهرهای این استان از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شدند، گفت: ۳۳۱ دوره کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی با حضور ۵ هزار و ۹۷۴ نفر، ۵۱ دوره عمومی امداد و نجات نیز با حضور ۸۶۵ نفر از جمله برنامه‌های آموزشی بود.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۷۰ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و خانه‌های هلال با حضور ۶۲۰۱ نفر انجام شده، گفت: ۱۳ هزار و ۵۹۸ نفر در ۲۲۰ دوره آموزشی در مراکز آموزش نظامی و بهره مند شدند.

ضربی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های همگانی و عمومی تعداد ۲۱ دوره آموزشی تخصصی ویژه نجاتگران و تیم‌های عملیاتی به ویژه نیروهای امدادی در پایگاه‌های جاده‌ای برگزار شده که این دوره‌ها شامل دوره‌های پیش بیمارستانی، جست‌وجو و نجات شهری، جست‌وجو و نجات در حوادث حمل و نقل و … بود.

وی گفت: تمام اقشار علاقه مند برای فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به شعب هلال احمر در سطح استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا مقدمات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

منبع