رامین صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل به وجود نیامد و ما در فضای آزاد اطراف شورابیل این نمایشگاه را برپا می کنیم. وی تصریح کرد: همه ساله نمایشگاه بهاره و نوروزی با تخفیف ویژه […]

رامین صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل به وجود نیامد و ما در فضای آزاد اطراف شورابیل این نمایشگاه را برپا می کنیم.

وی تصریح کرد: همه ساله نمایشگاه بهاره و نوروزی با تخفیف ویژه برای خرید هموطنان برپا می شد که مقرر بود با ظرفیت ۲۰ الی ۳۰ درصد نمایشگاه بین‌المللی این فضا فراهم آید که با توجه به شرایط کرونایی زمینه این امر مهیا نشد.

اقدام ۵۵ هزار واحد صنفی در سطح استان برای فروش محصولات با نرخ مصوب
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای صنفی که حاضر به مشارکت در نمایشگاه منطقه شورابیل هستند ثبت‌نام خود را انجام داده و با تحویل غرفه از روز جمعه شاهد افتتاح نمایشگاه برای عرضه مستقیم کالا خواهیم بود.

صادقی افزود: ۵۵ هزار واحد صنفی در سطح استان برای فروش محصولات خود با نرخ مصوب و تخفیف تا ۲۰ درصد در ایام نوروز حاضر هستند تا در بخش‌های مختلف نیاز مردم را تأمین کنند.

وی به طرح ویژه نظارتی نوروز اشاره کرد و ادامه داد: از ۱۵ اسفند اجرای این طرح آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بازرسان در نوبت صبح و عصر در قالب اکیپ‌های متعدد در سطح عرضه حاضر هستند و بر نحوه فروش محصولات به قیمت تعریف شده، اقدام می کنند که طرح ویژه‌ای را نیز با همکاری جهاد کشاورزی در سطح عرضه و پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مایحتاج ضروری مردم اجرا می شود.

گروه پوشاک و کیف و کفش عمده کالاهای پرتقاضای مردم در آستانه نوروز
وی ضرورت نصب اتیکت روی کالاها با هدف اعلام نرخ کالای عرضه شده را یادآور شد و اضافه کرد: اصنافی که در این زمینه مرتکب تخلف شوند، با آنها برخورد خواهیم کرد.

صادقی بیان کرد: عمده کالاهای پرتقاضا در این ایام در گروه پوشاک و کیف و کفش است که قطعا درج قیمت در این کالاها جز الزامات و ضرورت‌هاست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به قانون ارائه تخفیف و حراجی ها اشاره کرد و گفت: تخفیف ۲۰ درصد امر معمول و طبیعی است که اکثر فروشگاه‌ها نسبت به ارائه این تخفیف اقدام می کنند.

جلوی روند غیرقانونی تخفیف‌های غیرمعقول ۵۰ حتی ۷۰ درصد را می گیریم
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هرگونه تخفیف بالاتر از ۲۰ درصد نیازمند دریافت مجوز اتحادیه صنفی و سازمان صمت است و ما سعی می کنیم جلوی روند غیرقانونی تخفیف‌های غیرمعقول ۵۰ حتی ۷۰ درصد را بگیریم.

وی دلیل این امر را عرضه کالاهای بی کیفیت به مردم و ایجاد نارضایتی در بین آحاد جامعه اعلام کرد و افزود: ما تلاش می کنیم تا با ارزیابی کالاها و کیفیت آنها در حراج بالاتر از ۲۰ درصد شرایط را سنجیده و مجوز لازم را صادر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با نصب قیمت کالاهای تولید شده داخل به ویژه در حوزه کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی سعی بر این است تا حق خریداران اجحافی رخ ندهد.

در کالاهای سرمایه‌ای نظیر لوازم خانگی سود متعارف ۱۰ تا ۱۴.۵ درصد است
وی در مورد قیمت تمام شده برخی کالاها و اعلام سود متعارف آنها خاطر نشان کرد: در کالاهای سرمایه‌ای نظیر لوازم خانگی سود متعارف ۱۰ تا ۱۴.۵ درصد است و بالاتر از آن تخلف محسوب می شود.

صادقی اضافه کرد: در کالاهای مصرفی به ویژه آب‌های معدنی، نوشیدنی ها و شوینده‌ها سود متعارف ۲۱ تا ۲۸.۵ درصد است و هرگونه افزایش بالاتر از این رقم تخلف صنفی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از هموطنان خواست تا تخلفات صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش داده و اقدام فوری در جهت برخورد با اصناف متخلف انجام شود.

آرد مورد نیاز نانوایی ها تا ۲۰ فروردین تأمین شده است
صادقی بیان کرد: تمام تولیدکنندگان کالاها و محصولات متنوع موظف شدند تا نرخ و قیمت تمام شده محصول را درج کنند و خارج از این نرخ و سود متعارف عرضه محصول با قیمت دیگر تخلف محسوب شده و جلوی آن گرفته می شود.

وی این امر را در جهت شفاف‌سازی قیمت‌ها و تعادل‌بخشی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، همچنین جلوگیری از احتکار و سودجویی های احتمالی اعلام کرد و ادامه داد: شرایط عرضه محصولات به نحوی است که در کنار رعایت کیفیت و استانداردهای لازم جلوی تخلفات و سودجویی های احتمالی نیز گرفته می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد تأمین کالاها و اقلام مصرفی مردم در تعطیلات نوروزی گفت: آرد مورد نیاز نانوایی ها تا ۲۰ فروردین تأمین شده و صنوف عرضه‌کننده مایحتاج مردم از روزهای اول سال جدید آماده ارائه خدمات بوده و نانوایی های کشیک نیز در این زمینه فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع