سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روزهای پایانی هفته پیش رو نسبتاً پایدار است اما همچنان برودت هوا و یخبندان در اردبیل ماندگار است. وی افزود: بر این اساس آسمان استان غالباً کمی تا نیمه ابری در […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روزهای پایانی هفته پیش رو نسبتاً پایدار است اما همچنان برودت هوا و یخبندان در اردبیل ماندگار است.

وی افزود: بر این اساس آسمان استان غالباً کمی تا نیمه ابری در پاره‌ای از اوقات همراه با افزایش ابرناکی و رخداد مه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به حجم برف انباشته شده در جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر استان، رخداد کولاک برف و کاهش دید افقی ناشی از آن دور از انتظار نبوده و رانده شدن برف حاشیه جاده به سطح آن می‌تواند موجب لغزندگی مسیر شود.

محمدی ادامه داد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز صرفه‌جویی کرده و از تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی‌های سرد آبی، تخلیه آب و جمع‏‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر