به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، محسن علیزاده، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که لازم است در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی به آن توجه شود، موضوع اصلاح ساختار اقتصادی کشور است. نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، محسن علیزاده، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که لازم است در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی به آن توجه شود، موضوع اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته کشور آسیب های زیادی را به دلیل عدم اصلاح ساختار اقتصادی متحمل شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه البته بودجه‌های سنواتی هم باید متناسب با اصلاح ساختار اقتصادی اصلاح شوند، بیان کرد : با این حال ما در حوزه هایی مانند حوزه انرژی ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که مغفول مانده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در حوزه انرژی با ناترازی مواجه هستیم، اظهار کرد: ما باید ظرفیت های حوزه انرژی را به درستی شناسایی کرده و آنها را در برنامه هفتم توسعه منعکس کنیم. یعنی باید به این بخش دقیق و مسئله محور بپردازیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید از حداکثر ظرفیت های خودمان در حوزه انرژی استفاده کنیم؛ همچنین باید به اقتصاد دریا محور در برنامه هفتم توسعه توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید به حوزه گردشگری در برنامه هفتم توسعه توجه جدی شود بیان کرد: برخی کشورهای همسایه صنعت گردشگری شان جزء صنایع اول درآمدزای آنهاست و ما هم باید بتوانیم از ظرفیت‌های عظیم گردشگری کشورمان به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: در کنار این موضوعات ما باید حتماً به ظرفیت‌های خوب بازارهایی همچون بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه توجه داشته باشیم و این بازارها را با ایجاد ظرفیت های بهتر و هماهنگی های بیشتر تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین باید به موضوعاتی اعم از ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا محور، بحران کم آبی در برنامه هفتم توسعه توجه جدی داشته باشیم، البته ما معتقدیم نباید اولویت‌های برنامه هفتم توسعه خیلی متعدد باشد تا نتوانیم به صورت کیفی به آنها بپردازیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :مطمئناً اگر ما بخواهیم اولویت های زیادی را در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار دهیم حتماً به هیچ کدام از آنها نمی رسیم لذا بنده معتقدم ما باید ۵ الی ۱۰ اولویت اصلی در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار