سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته آثار زیانباری را در مسیر توسعه استان برجای گذاشته و ما تصمیم گرفتیم تا با جبران بخشی از این عقب ماندگی‌ها به مسئولیت تاریخی خود به درستی عمل کنیم. وی خاطرنشان کرد: در ۱۴ ماه حضور […]

سیدحامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته آثار زیانباری را در مسیر توسعه استان برجای گذاشته و ما تصمیم گرفتیم تا با جبران بخشی از این عقب ماندگی‌ها به مسئولیت تاریخی خود به درستی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۴ ماه حضور در استان با دعوت از ۳۰ نفر از وزرا و معاونین رئیس جمهور و ۶۰ نفر از معاونین وزرا به استان اردبیل مصوبات خوبی را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای داشتیم تا حرکت رو به جلوی استان اردبیل با قوت و شتاب بیشتر به انجام برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در نشستی که روزهای گذشته با رئیس جمهور داشتیم مباحث کارشناسی و جمع بندی نظرات علمی و تخصصی انجام شد و شخص رئیس جمهور نیز با لطف و محبتی که به استان اردبیل دارند دستور ویژه برای پیگیری این طرح‌ها و برنامه‌ها ارائه کردند.

عاملی گفت: این هدفگذاری ها در دو حوزه زیرساختی و برنامه تحولی اقتصادی و اشتغال انجام خواهد شد که به رغم محدودیت منابع ما پیشنهاداتی را ارائه کردیم تا از ظرفیت‌های قانونی بودجه برای تأمین منابع طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی استان اردبیل استفاده شود.

وی بیان کرد: علاوه بر طرح این مسائل از رئیس جمهور درخواست کردیم تا استان اردبیل را در اولویت دور دوم سفرها قرار داده و مصوبات خوبی نیز در سفر دوم برای استان اردبیل به تصویب رساند.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای محور اردبیل – سرچم

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌ها بحث راه برای توسعه استان بسیار مهم و اساسی است تا برخورداری این استان از بزرگراه‌ها به متوسط کشوری نزدیک شود.

عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان را یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته از این مسیر ارتباطی ۵۲ کیلومتر به بهره برداری رسید و امسال هدفگذاری ما بهره برداری از ۷۵ کیلومتر بزرگراه است که تا آخر سال به سرانجام خواهد رسید.

وی به بزرگراه اردبیل – سرچم و شرایط اجرایی آن اشاره کرد و گفت: به غیر از ۵۰ کیلومتر مسیر تونل‌ها بقیه محور اردبیل – سرچم برای ارتقا به بزرگراه در حال اقدام است و امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این پروژه مهم و زیربنایی در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل از تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین شهر و اتصال این مسیر به پارس آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز ماده ۲۳ بالغ بر ۹۵ کیلومتر از این مسیر در حال اجراست و پیمانکار با تلاش مضاعف درصدد تکمیل و بهره برداری از این مسیر است.

عاملی ادامه داد: بزرگراه سه راهی صحرا تا گرمی و اتصال به بیله سوار نیز با سرعت در حال انجام است و بخشی از این مسیر تا پایان سال زیر ترافیک خواهد رفت. وی تصریح کرد: در کنار این محورهای بزرگراهی تکمیل راه ارتباطی کلور – درام نیز برای دسترسی ساکنان جنوب استان به راه ایمن در دستور کار و پیگیری جدی است.

کنسلی‌های فرودگاه اردبیل به کمتر از ۱۲ پرواز رسید

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: پروازهای فرودگاه اردبیل با مجهز شدن این فرودگاه به تجهیزات مدرن ناوبری به ۵۴ پرواز هفتگی به صورت رفت و برگشت رسیده است.

عاملی گفت: با نصب این تجهیزات لغو پروازهای فرودگاه اردبیل در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱۰ کنسلی بوده به کمتر از ۱۲ کنسلی رسیده است که نشان از ایمن بودن فرودگاه پارس آباد برای انجام پروازهاست.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های هواپیمائی و رایزنی‌های انجام شده در کنار افزایش کمی پروازها کیفیت سرویس دهی در این فرودگاه ارتقا یافته و به زودی دستگاه یخ زدایی نیز در این فرودگاه نصب خواهد شد.

۱۵ واحد تولیدی بزرگ در اولویت سرمایه گذاری

استاندار اردبیل به برنامه‌های اقتصادی و اشتغال آفرین استان اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال شرمنده مردم استان هستیم ولی همچنان اولویت ما توسعه سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید است.

عاملی بیان کرد: در دیدار با رئیس جمهور این دغدغه جدی را مطرح کردیم تا کمکی جدی برای تقویت سرمایه گذاری در استان انجام شود تا به دور از آمارسازی ها و اقدامات نمایشی در عمل بتوانیم در حوزه اشتغال پایدار گام‌های مؤثری را برداریم.

وی تصریح کرد: اشتغال پایدار نتیجه افزایش تولید کالا و خدمات است و ما به تناسب ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری به دنبال تحقق اهداف و برنامه‌ها هستیم.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل گفت: با تکمیل پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین و افزایش تولید یک میلیون تنی زمینه اشتغال ۵ هزار نفر فراهم می‌آید.

عاملی اظهار کرد: تکمیل این طرح عظیم ۴ هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد که با معاون اول رئیس جمهور الگوهای تأمین منابع این پروژه را بررسی کردیم تا هر چه سریع‌تر این مبلغ تأمین و تحول اشتغال و تولید در استان رقم بخورد.

وی ادامه داد: در بحث باغداری نوین نیز به ازای هر هکتار اشتغال دو نفر پیش بینی شده که با راه اندازی یک هزار هکتار باغ مدرن اشتغال دو هزار نفری در این حوزه قطعی است.

استاندار اردبیل احیای کشت و صنعت‌های رو به اضمحلال در استان را با الگوهای مناسب و تأمین منابع مالی مدنظر ضروری خواند و اظهار کرد: در بحث توسعه گلخانه‌ها نیز ۱۰۵ هکتار کشت محصولات گلخانه‌ای هدفگذاری شده است.

عاملی افزود: در بخش صنعت نیز با راه اندازی ۱۵ واحد صنعتی بزرگ اشتغال ۱۲ تا ۱۷ هزار نفر محقق می‌شود.

وی سومین حوزه را گردشگری با ظرفیت‌های بی نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری زمانی سودمند و اشتغال آفرین خواهد بود که زیرساخت‌هایی نظیر هتل ۵ ستاره و جاذبه‌های گردشگری را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باید حلقه‌های اشتغال آفرینی در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن به معنای واقعی محقق شود تا ما بتوانیم به اهداف اشتغال و تولید ثروت دست پیدا کنیم.

عاملی در پایان گفت: بر اساس آخرین آمارگیری استان اردبیل ۶۵ هزار نیروی بیکار دارد که با برنامه ریزی انجام شده تا سه سال آینده می‌توانیم فرصت اشتغال ۳۵ هزار نفر را فراهم کنیم تا نرخ بیکاری استان به زیر ۵ درصد برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر