به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی نیکزاد عصر چهارشنبه در جریان بازدید از تأسیسات نیرورسانی در اردبیل اظهار کرد: ظرفیت تولید برق در استان اردبیل بیش از یک‌هزار مگاوات است که از این میزان ۴۶۰ مگاوات در استان اردبیل مصرف می‌شود. وی با بیان اینکه در بخش صنعتی، کشاورزی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی نیکزاد عصر چهارشنبه در جریان بازدید از تأسیسات نیرورسانی در اردبیل اظهار کرد: ظرفیت تولید برق در استان اردبیل بیش از یک‌هزار مگاوات است که از این میزان ۴۶۰ مگاوات در استان اردبیل مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش صنعتی، کشاورزی و تجاری با افزایش تقاضای استفاده از نیروی برق روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۴۷۰ مگاوات برق در حال انجام است تا کمبود بخش صنعت از این محل جبران شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اردبیل در قالب بسترهای انتقال نیرو در سطح ملی آماده عرضه برق مازاد تولید شده به شبکه سراسری است، گفت: امیدواریم وزارت نیرو از این ظرفیت استفاده کرده و در قبال آن نسبت به تکمیل پست‌های در حال احداث این استان مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

نیکزاد تنوع تولید انرژی را در استان اردبیل یک مزیت ممتاز اعلام کرد و افزود: در این استان از انرژی بادی گرفته تا ژئوترمال و انرژی خورشیدی بیشترین بهره‌برداری شده و ما روز به روز ظرفیت خوبی را در این بخش‌ها شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه پست‌های نیرورسانی در استان اردبیل در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری می‌شود تا شرایط با ثبات تأمین انرژی واحدهای تجاری و صنعتی را در استان اردبیل شاهد باشیم.

نیکزاد ضرورت استقلال برق استان را در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت برق استان تنها در محدوده توزیع مسئولیت دارد و تلاش ما بر این است تا با قول مساعد و همراهی وزیر نیرو، در حوزه تولید و انتقال نیز از استان آذربایجان شرقی منفک شده و استقلال کامل پیدا کنیم.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است تا تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجموعه نیرورسانی استان اردبیل را حمایت و پشتیبانی کرده و در مناطق شهری و روستایی به صد درصد ظرفیت برق‌رسانی رسیده و مشکلات و نارسایی‌های برق صنعتی را نیز در استان اردبیل برطرف کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این بازدید از نیروگاه‌ها و مجموعه تأسیسات برق استان بازدید کرده و در جریان طرح‌های توسعه‌ای این بخش قرار گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر