بارش برف از شامگاه یکشنبه استان اردبیل را در برگرفته و پس از چندین روز حاکمیت هوای ملایم ، سرما بر مناطق مختلف این استان حاکم شد.

بارش برف هم‌اکنون در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی،نمین، نیر، سرعین و خلخال جریان داشته و این مناطق سفیدپوش شده است.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد که بارش برف در گردنه‌های حیران در جاده اردبیل – آستارا، صایین در جاده نیر – سراب ، الماس در جاده خلخال – اسالم و جاده سرچم – زنجان ادامه دارد و رانندگان در گذر از این راه‌ها می‌بایست خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف و باران و وزش باد شدید تا دوشنبه  شب از ساکنان این استان خواست ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری در صورت ضرورت سفر با زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی رهسپار جاده‌های مواصلاتی این استان شوند.

فرهاد عبدالعلی‌پور همچنین خواستار کنترل دمای مکان‌های حساس به سرما به خاطر کاهش محسوس دما و نیز خودداری از قرار گرفتن در مسیرهای سیلاب‌خیز شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت هوایی بسیار متغیر برخوردار است. در اکثر سال‌ها بارش برف در واپسین روزهای زمستان در این منطقه اتفاق می‌افتد.