مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی و با فعالیت سامانه بارشی در استان طی دیروز تا صبح امروز در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داد. سیاوش محمدی با اشاره […]

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی و با فعالیت سامانه بارشی در استان طی دیروز تا صبح امروز در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داد.

سیاوش محمدی با اشاره به اینکه بارش برف در شهر توریستی هیر مسافران را شگفت زده کرد، افزود: بیشترین بارش در نواحی منتهی به کوهستان سبلان به خصوص شهرستان سرعین با ۱۴ میلیمتر و بیشترین بارش برف در گردنه الماس با ۱۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی همچنان تا عصر امروز چهارشنبه دوم فروردین شرایط جوی در سطح استان ناپایدار بوده و در برخی مناطق به ویژه در نیمه جنوبی و کوهستانی استان اردبیل بارش پراکنده و خفیف باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از استان خارج شده و طی امشب تا قبل از ظهر فردا به دلیل تداوم وزش باد خزری دمای هوا به طور نسبی کاهش یافته و هوای نسبتاً سردی در استان حاکم می‌شود.

محمدی گفت: از فردا پنجشنبه سوم فروردین ضمن افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: همچنین از فردا تا عصر یکشنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود اما طی این مدت از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

محمدی اظهار کرد: از عصر یکشنبه ۶ فروردین با وزش باد جنوبی، سامانه بارشی دیگری وارد استان شده و سبب افزایش ابر و بارش باران در بیشتر مناطق استان می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر