به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از مدتی پیش تخلفاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران اعم از آب‌گیری انگور و تولید محصولات الکلی صورت می‌گرفت که گفته می‌شود دلیل آن افزایش قیمت مشروبات الکلی خارجی بود که باعث شد به تولیدات داخلی منجر شود. در سال‌های گذشته خبرنگاران برای رسانه‌ای کردن این جرایم قصد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از مدتی پیش تخلفاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران اعم از آب‌گیری انگور و تولید محصولات الکلی صورت می‌گرفت که گفته می‌شود دلیل آن افزایش قیمت مشروبات الکلی خارجی بود که باعث شد به تولیدات داخلی منجر شود.

در سال‌های گذشته خبرنگاران برای رسانه‌ای کردن این جرایم قصد داشتند وارد بازار میوه و تره‌بار شوند که متأسفانه برخی غرفه‌داران با آن‌ها درگیر می‌شوند و حتی مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتند.
همچنین چند باری هم جسته و گریخته اقداماتی برای جلوگیری از این دست حوادث انجام شده اما به صورت جدی نبود.

ظاهراً بارها تذکراتی مبنی بر اصلاح و جلوگیری به غرفه‌داران داده شده بود؛ چرا که این فعل هم از لحاظ مسائل بهداشتی و هم از لحاظ فروش تولیدات الکلی تخلف محسوب می‌شد، اما غرفه‌داران توجهی به این موضوع نداشتند.

اخیراً دادسرای امنیت اخلاقی به موضوع ورود کرده و دستورات ویژه‌ای به مرکز عملیات پاوا فاتب صادر کرده است، در این راستا به دستور معاون دادستان و سرپرست دادسرای امنیت اخلاقی مرکز عملیات از طریق رئیس اتحادیه میوه فروشان و حراست شهرداری به غرفه داران تذکراتی مبنی بر جمع‌آوری و ترک اقدامات مجرمانه داده شد.

پس از ابلاغ این دستور، ۷۰ درصد غرفه‌ها این فعل را ترک کردند، اما همچنان ۳۰ درصد از غرفه‌داران به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دادند.

بر اساس رصدهای میدانی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران انجام شد، که به دستگیری چند مورد از متخلفان و امحای ۲۵ هزار لیتر آب‌انگور منتهی شد. متخلفان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

پس از این عملیات رصدها همچنان از طرف حراست شهرداری، قرارگاه ثارالله و مرکز پاوا فاتب ادامه دارد و تاکنون دیگر گزارشی مبنی بر انجام تخلف داده نشده است.

انتهای پیام/

منبع