محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در معماری اقتصادی به تحقق چند هدف اصلی نیاز داریم که از جمله آنها می‌توان به تولید با کیفیت و استاندارد، تقویت نظام دانش‌بنیان و همچنین تمرکز در بحث اشتغال و کارآفرینی بها داده و در این زمینه اقداماتی اساسی انجام […]

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما در معماری اقتصادی به تحقق چند هدف اصلی نیاز داریم که از جمله آنها می‌توان به تولید با کیفیت و استاندارد، تقویت نظام دانش‌بنیان و همچنین تمرکز در بحث اشتغال و کارآفرینی بها داده و در این زمینه اقداماتی اساسی انجام داد.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار امسال نیز در کنار اشتغال‌آفرینی، باید از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان که تأثیر فراوانی در تقویت نظام صادرات و همچنین خوداتکایی کشور دارد، استفاده کرده و حجم تولید را بالا ببریم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نیز ضرورت دارد در بستر حمایت از فضای کسب و کار، موانع و مشکلات از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شده و با یک استراتژی درست تولیدات کشور را به مرز خودکفایی برسانیم و حتی زمینه صادرات برخی از محصولات نیز فراهم کنیم.

عباس‌زاده مشکینی افزود: این اسباب غرور و افتخار برای ایرانیان است که در تولید انواع محصولات خوداتکا شوند که در این زمینه در بخش کشاورزی و صنعت راهبردها و رویکردها به شکل صحیح و درست تعریف شده است.

وی ضرورت احیای واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و غیرفعال را با مشارکت بخش خصوصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید با موضوع دانش‌بنیان مشکلات این واحدها را به شکل صحیح برطرف کنیم تا امکان تولید متنوع و اشتغال فراوان فراهم آید.

عباس‌زاده مشکینی مشارکت دانشگاه‌ها را در کنار پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های تحقیقاتی و هسته‌های فناور در رسیدن به اهداف تعریف شده در این باب یادآور شد و اضافه کرد: ما امروز به معنای واقعی به توسعه مراکز دانش‌بنیان نیازمحور و همچنین توسعه‌گرا نیاز داریم تا بستر و زمینه خوداتکایی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همین شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی به راحتی می‌توانند مسائل و مشکلات کشور را رصد و در حل آنها گام‌های اساسی بردارند.

عباس‌زاده مشکینی عرصه تحقیقات و توجه به فناوری‌های جدید را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما باید به سراغ کارهای زیربنایی در این حوزه به ویژه تقویت نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای حرکت کنیم تا نسل نوجوان و جوان ما بیشتر با نیازهای کشور آشنا شده و گام در مسیر خوداتکایی بردارند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضرورت دارد در یک شرایط رقابتی با سایر کشورها، فضای توسعه و فناوری‌های جدید را تقویت کنیم و به دور از شعارزدگی و برخوردهای ناصحیح آماری و سمیناری بکوشیم تا فضای تولید در کشور شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

منبع