مدیرکل تبلیغات تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مداحان به عنوان صاحبان تریبون از قدرت مطالبه گری بالایی برخوردارند و باید طی جلساتی با مدیران ارشد استان مطالبات جامعه را بیان کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه شنبه در جلسه تودیع و معارفه نماینده «بنیاد دعبل خزاعی» در استان اردبیل، مداحی را مهم‌ترین و اثرگذارترین قشر در جهان تشیع برشمرد و اظهار کرد: مداحان به عنوان فرهنگ سازان جامعه، از جایگاه فرهنگی بالایی برخوردارند که آموزه‌های دینی را در قالب اخلاق و هنر مداحی به مردم بیان می‌کنند.

وی کانون مداحان اردبیل را از بی حاشیه ترین تشکل‌ها در بین استان‌ها عنوان کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحی استان اردبیل از پراثرترین و بی حاشیه ترین تشکل‌ها در بین تشکل‌های دینی کشور هستند که بدون تنش و مشکل و با اتحاد و همفکری، شعائر دینی و مناسبت‌های ملی و مذهبی را احیا می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف مهم بنیاد دعبل خزاعی را خدمت رسانی به مداحان و رفع مشکلات آنان عنوان کرد و گفت: تسهیل امور شعرای آئینی و جامعه ستایشگران استان و توجه به مسائل صیانتی و حفظ شأن و جایگاه مداحان از رسالت‌های اصلی فعالیت بنیاد دعبل خزاعی است که باید در ارتباط و تعامل با مرکز بر توجه بیشتر به استان اردبیل به عنوان مهد مداحی کشور تاکید شود.

حجت الاسلام جعفرزاده، اردبیل را خاستگاه تشیع و مبدا بروز مذهب شیعه در کشور عنوان کرد و گفت: بخش عظیمی از عالم تشیع از اردبیل برخاسته و این منطقه به عنوان رسانه تمام عیار دفاع از شیعه، مداحان بسیاری را در خود پرورش داده و تقدیم عالم اسلام کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دوری از جهت گیری سیاسی و جناحی در خدمت رسانی به مداحان را از وظایف مهم نماینده دعبل خزاعی عنوان کرد و گفت: تلاش مضاعف در راستای رفع مشکلات مداحان و ایجاد امکانات تسهیل گری با جذب کمک‌های خیرین و انجام امور بیمه مداحان و نیز تعامل با بانک‌های عامل برای استفاده از وام‌های کمک بهره و تهیه مسکن ویژه مداحان باید در اولویت فعالیت‌های بنیاد دعبل خزاعی باشد.

وی افزود: در راستای اجرای شایسته امور و شفاف سازی فعالیت‌ها، بایستی جلسات و نشست‌های منظم با اعضای کانون مداحان به منظور ارائه گزارش عملکرد دوره‌ای برگزار شود تا ضمن بیان فعالیت‌ها، مسائل و مشکلات موجود با همفکری و تعامل یکدیگر رفع شود.

حجت الاسلام جعفرزاده مداحان را صنف مطالبه گر مثبت جامعه عنوان کرد و گفت: مداحان به عنوان صاحبان تریبون از قدرت مطالبه‌گری بالایی برخوردارند لذا باید طی جلساتی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین ادارات، با بیان مشکلات مردم و مطالبه‌گری آگاهانه، همواره در صحنه حاضر بوده و رسمیت جامعه مداحی را ثابت کنند.

در ادامه، اباصلت ابراهیمی نماینده سابق بنیاد دعبل خزاعی در استان اردبیل در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد، بر ضرورت تبیین و شناسایی هر چه بیشتر جایگاه مداحی در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات اخلاق مداحی، ارتباط مستمر با مرکز در راستای انجام امور بیمه مداحان و نیز تعامل بیشتر بنیاد با کانون مداحان از مهم‌ترین امور در پیشبرد فعالیت‌های بنیاد دعبل خزاعی است.

 

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، در این جلسه با اهدای لوحی از زحمات اباصلت ابراهیمی تقدیر و حسن فتحی به مدت یک‌سال به عنوان نماینده جدید «بنیاد دعبل خزاعی» در استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام/