علی نوبخت در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کار خرید گندم از اواسط خردادماه در منطقه گرمسیری پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز شد تا بعد از گذشت سه ماه فرآیند خرید در مناطق مرکزی و جنوبی استان رو به پایان باشد. وی تصریح کرد: تا پایان شهریورماه فرصت خرید گندم و تحویل […]

علی نوبخت در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: کار خرید گندم از اواسط خردادماه در منطقه گرمسیری پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز شد تا بعد از گذشت سه ماه فرآیند خرید در مناطق مرکزی و جنوبی استان رو به پایان باشد.

وی تصریح کرد: تا پایان شهریورماه فرصت خرید گندم و تحویل محصول از سوی زارعین وجود دارد و تمام مراکز ۴۴گانه خرید گندم در سطح استان آمادگی خرید این محصول را دارند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۱۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی این محصولات در سیلوها و انبارهای استان وجود ندارد.

نوبخت از حمل به موقع بخشی از محصولات برای تولید آرد مورد نیاز نانوایی‌ها خبر داد و افزود: به تدریج این کار در مناطق مختلف استان با اختلاط مناسب آغاز شده و امیدواریم در ماه‌های آینده نیز با هدف تأمین نیاز واحدهای نانوایی ادامه پیدا کند.

وی در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران استان نیز خاطر نشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته امسال و تاکنون ۸۳۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران به شکل کامل پرداخت شده و در این زمینه بانک‌های عامل همکاری نزدیکی را داشته‌اند.

نوبخت رقم مطالبات گندمکاران را بالغ بر ۸۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تنها ۶ میلیارد تومان بدهی به گندمکاران وجود دارد که به نظر می‌رسد تا آخر شهریور کلیه مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی به مردم استان اردبیل اطمینان داد که به اندازه کافی گندم در مناطق مختلف استان و بر اساس دستورالعمل پدافند غیرعامل ذخیره‌سازی و انبار شده و مشکلی از بابت تحویل به کارخانه‌های آرد و تولید آرد مورد نیاز نانوایی‌ها وجود ندارد.

نوبخت کیفیت گندم تولید شده در استان را بالاتر از میانگین کشوری توصیف کرد و گفت: وضعیت مطلوبی را هر چند در تولید گندم شاهد نبودیم اما شرایط مناسب خرید مانع از آن شد تا گندم تولید شده در استان خارج از شبکه به فروش برسد که ما سعی کردیم با قیمت تضمیمی به اندازه کافی گندم خریداری و ذخیره‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع