به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا صمیمی یکی از دروازه بان های باتجربه تیم ملی فوتسال ایران در سال‌های گذشته بوده است و همانند دیگر بازیکنان باتجربه در لیست جدید تیم ایران با سرمربیگری وحید شمسایی حضور نداشت. صمیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تاکید کرد که هنوز از تیم ملی خداحافظی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا صمیمی یکی از دروازه بان های باتجربه تیم ملی فوتسال ایران در سال‌های گذشته بوده است و همانند دیگر بازیکنان باتجربه در لیست جدید تیم ایران با سرمربیگری وحید شمسایی حضور نداشت. صمیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تاکید کرد که هنوز از تیم ملی خداحافظی نکرده است و در صورت دعوت از سوی وحید شمسایی، تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی خواهد کرد.

صمیمی همچنین با اشاره به خداحافظی احمد اسماعیل پور از تیم ملی، این اتفاق را ناراحت کننده دانست و به وحید شمسایی پیشنهاد داد اگر قصد جوانگرایی دارد از دروازه بان های ۲۰ ساله استفاده کند. این دروازه بان که همشهری مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و تیم پورتو هم هست، اظهار امیدواری کرد مهاجم بوشهری به لیگ برتر انگلیس منتقل شد.

مشروح گفتگوی صمیمی که احتمالاً قراردادش را با باشگاه مس سونگون تمدید می‌کند، در ادامه می‌آید:

پیشنهادات خوبی دارم ولی اولویتم تیم مس است

صحبت‌های ابتدایی با باشگاه مس سونگون برای تمدید قرارداد داشته‌ام. امیدوارم این صحبت‌ها رسمی و نهایی شود. دو پیشنهاد خوب از لیگ برتر دارم ولی اولویتم با مس است. دوست دارم برای هشتمین سال در تیم مس باشم و با علی صانعی سرمربی جدید تیم عنوان قهرمانی را پس بگیریم.

صانعی با دانش است اما ابزار می‌خواهد

صانعی یکی از فنی‌ترین مربیان فوتسال کشور است. او به عنوان مربی و بازیکن سابقه حضور در جام جهانی و رقابت‌های مختلف را دارد و کارنامه اش درخشان است. ضمن اینکه اخلاق بسیار خوبی هم دارد. البته باید بدانیم که دانش صانعی به تنهایی کافی نیست و برای موفقیت ابزار می‌خواهد. امیدوارم باشگاه ابزار لازم را برای صانعی یعنی بازیکن و مربی دلخواه را فراهم کند.

دوست دارم تیم ملی پوست اندازی کند

به تیم ملی بابت کسب سه برد در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا تبریک می‌گویم. البته قبل از تشکیل این تیم ملی هم می‌دانستیم که در مرحله مقدماتی بدون دردسر پیروز می‌شویم. شخصاً دوست دارم تیم ملی پوست اندازی کند. به هر حال یک روز باید نسل ما که یکی از پرافتخارترین نسل‌های فوتسال ایران بود خداحافظی کند. ما موفق شدیم عنوان سوم جام جهانی را به دست بیاوریم که اصلاً کار ساده ای نیست و فکر نمی‌کنم کسی هم بتواند به راحتی این عنوان را به دست بیاورد.

با خداحافظی اسماعیل پور بغض کردم/ دوست دارم طارمی به سیتی برود
صمیمی در تمرین تیم ملی فوتسال در جام جهانی لیتوانی

هنوز از تیم ملی خداحافظی نکرده‌ام

دنبال بمب خبری نیستم و همیشه یک گوشه و کنار بوده‌ام و حاشیه نداشته‌ام. فعلاً که در خدمت تیم ملی هستم. اگر به تیم ملی دعوت شوم، وظیفه ام می دانم در بهترین شرایط به این تیم خدمت کنم و سرباز ایران باشم. اگر هم نباشم دعاگوی کل تیم و بازیکنان دیگر هستم. باید به فکر جوانگرایی هم باشیم ولی اگر بشود اسمش را جوانگرایی گذاشت. من ۳۴ سال سن دارم و اگر قرار بر جوانگرایی است باید دروازه بانی بیاید که خیلی جوان باشد.

جای شمسایی بودم دروازه بان ۲۰ ساله دعوت می‌کردم

در حدی نیستم که به وحید شمسایی پیشنهاد بدهم ولی اگر من به جای او بودم دروازه بان های ۲۰ یا ۲۱ ساله را دعوت می‌کردم. در مرحله مقدماتی، اتفاقی نمی‌افتاد و می‌توانستیم برابر مالدیو یا ترکمنستان که پیش افتادیم از دروازه بان های جوان استفاده کنیم. دروازه بان های فعلی تیم ملی برای جام جهانی بعدی ۳۲، ۳۳ ساله می‌شوند و نمی‌توانند دو دوره دیگر در جام جهانی باشند. پس فرق زیادی نکرده است. خود من زمانی که ۲۲ ساله بودم به تیم ملی دعوت شدم و سه دوره جام جهانی را تجربه کردم. فکر نمی‌کنم دروازه بان های فعلی دو دوره جام جهانی را تجربه کنند و این اقدام، کوتاه مدت است. به هر حال نظر نهایی با وحید شمسایی و مصطفی نظری (مربی دروازه بان های تیم ملی) است.

خداحافظی اسماعیل پور غریبانه بود و برایش بغض کردم

احمد (اسماعیل پور) شنبه شب از تیم ملی خداحافظی کرد. باور کنید با خداحافظی احمد بغض کردم چون خیلی غریبانه بود. او سومین بازیکن برتر جام جهانی بود و باید رفتار مناسب‌تری با او صورت می‌گرفت. احمد یکسری بی انضباطی کرد ولی می‌شد این موضوع را بهتر مدیریت کرد. حق احمد این نبود و خدا کند بازی خداحافظی در خور شان او بگذارند. شاید من و دیگر بازیکنان هم نسل من هم از تیم ملی خداحافظی کنیم. به نظرم باید با این نسل مهربان‌تر برخورد شود و بازی‌های خداحافظی در شان آنها بگذارند.

تا طارمی هست خیال پورتو راحت است

مهدی طارمی را سالهاست که می‌شناسم. او یک بازیکن بسیار بزرگ، باهوش و با اراده قوی است. مهدی می‌توانست در قطر یا ایران بماند و پول خوب بگیرد ولی به تیمی مثل ریوآوه پرتغال رفت تا ثابت کند که چقدر بزرگ است. او الان بازیکن کلیدی پورتو است. همه فکر می‌کردند پورتو با رفتن «لویس دیاز» دچار مشکل می‌شود ولی در هر بازی آمار گلزنی بالایی داشته‌اند. تا وقتی مهدی هست، خیال پورتو راحت است. به نظرم اگر مهدی به جای دیاز از پورتو می‌رفت این تیم افت می‌کرد.

دوست دارم طارمی به منچسترسیتی برود

از تصمیم مهدی برای فصل بعد خبر ندارم. او تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد. پورتو باشگاه بسیار بزرگ و با سابقه‌ای است ولی شخصاً دوست دارم مهدی به تیم بزرگ‌تری برود؛ جایی مثل لیگ انگلیس در آرسنال یا حتی منچسترسیتی. دوست دارم او در منچسترسیتی بازی کند. این را تاکنون به خودش نگفته‌ام. احساس می‌کنم فوتبال مهدی شبیه به «آگوئرو» است و سیتی یک بازیکن با قدرت بدنی و توانایی آگوئرو کم دارد.

انتهای پیام/

منبع