فتحی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۱۵ نفر رسید.

افشین فتحی اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تعداد ۱۸ نفر دیگر به شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل افزوده شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵۱۵ نفر رسید.

وی افزود :متاسفانه طی شبانه روز گذشته ۶ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند و تعداد کل جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۹۳ نفر رسید.

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بررسی ها نشان می دهد افراد داخل خانواده که از منزل خارج شده و به بیرون تردد داشته اند بیماری را به افراد در معرض خطر بالا منتقل کرده اند.

فتحی تصریح کرد: توصیه می شود که این افراد، نکات بهداشتی را در منزل رعایت کنند و در یک اتاق جداگانه مراقبت شوند و افرادی از خانواده که تردد بیشتری به بیرون دارند با این افراد تماس نداشته باشند.

وی افزود:اگر افراد با ریسک بالای ابتلا کوچکترین علائمی شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و درد گلو داشته باشند با شماره ١٩٠ تماس گرفته و مامورین بهداشتی را آگاه کنند.

انتهای پیام/