معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: بانک‌های عامل استان تلاش کنند تا حدالامکان روند امور داخلی خود را در راستای ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یاسر عبداللهی عابد عصر یکشنبه در یازدهمین کارگروه تخصصی اشتغال استان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: بانک‌های عامل استان تلاش کنند تا حدالامکان روند امورات داخلی خود در راستای ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال کاهش دهند.

وی با بیان اینکه موضوع تسهیلات تبصره ۱۶ یک وظیفه ملی است، گفت: روند ابلاغ‌ها از مرکز به استان و میزان پرداختی‌ها تا این لحظه مناسب است اما باید این چرخه با سرعت بیشتری پیش برود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی ضمن پایش و صحت سنجی گسترده و حساسیت بالا باید با استفاده از دستورالعمل‌ها طوری عمل کنند که با صرف این منابع برای اشتغال زایی واقعی، از هدر رفت منابع جلوگیری شده و به پیشرفت و توسعه منجر شود.

بهروز رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن تشریح شیوه نامه‌های پرداختی و دستورالعمل‌ها و نحوه ثبت نام دستگاه‌های اجرایی توضیحاتی را به مدیران عامل بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها ارائه داد و گفت: هدف از اختصاص این تسهیلات ایجاد اشتغال واقعی است.

وی با اشاره به طرح‌های واصله از سوی دستگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: طرح‌های خود اشتغالی و توسعه و حمایت از بخش‌های کارآفرینی مورد تاکید است و با همت دستگاه‌های اجرایی و حمایت بانک‌های عامل خواهیم کوشید اشتغال‌زایی واقعی را در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از تحقق این امر اطمینان حاصل کنیم رسته‌هایی در حوزه‌های مختلف پیش بینی شده که امر پایش را توسط دستگاه‌های اجرایی آسان خواهد کرد و با این سنجه می‌توان طرح‌های واجد شرایط را حمایت کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر