به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، دکتر الهام فیروزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این زوج با توجه به سن بالا و مشکلات ناباروری چندین سال در انتظار فرزند بودند اظهار کرد: به همت کارشناسان و پزشکان زبده این مرکز از روش درمانی لقاح آزمایشگاه (IVF) استفاده و با موفقیت همراه شد. […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، دکتر الهام فیروزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این زوج با توجه به سن بالا و مشکلات ناباروری چندین سال در انتظار فرزند بودند اظهار کرد: به همت کارشناسان و پزشکان زبده این مرکز از روش درمانی لقاح آزمایشگاه (IVF) استفاده و با موفقیت همراه شد.

وی سن مادر این نوزاد را ۵۰ سال و پدر را ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: روش(IVF) در این زوج برای بار دوم انجام شد و این زوج بعد از ۳۱ سال صاحب دختری به نام دنیا شدند.

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل به روش‌های به روز و پیشرفته درمان ناباروری در این مرکز اشاره کرد و گفت: روش‌های درمانی و کمک باروری از جمله میکرو اینجکشن (ICSI)، لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، لقاح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش بلا ستوسیت، لنفوسیت تراپی و PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی برای درمان نازایی استفاده می‌شود.

فیروزی با بیان اینکه زوجین بهتر از در سنین مناسب اقدام به فرزند آوری کنند بیان کرد: از عوامل بروز مشکلات ناباروری سن بالای زوجین و استرس است و یا در برخی موارد مشکلات ژنتیکی هم مانع فرزند آوری زوجین می‌شود.

وی تصریح کرد: زوج‌هایی که علاقه‌مند به فرزند آوری هستند با گذشت یک سال از ازدواج خود و در صورتی که از روش‌های ضدبارداری استفاده نکرده‌اند و صاحب فرزند نشده‌اند بهتر است برای بررسی بیشتر و رفع مشکل نازایی خود به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع