به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عاطفه سعیدی نژاد ظهر دوشنبه در نشست با بانوان فعال فرهنگی و دینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی هدف از تشکیل نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور را سرعت بخشیدن به حرکت انقلاب اسلامی در مسیر تحول و شکوفایی عنوان و اظهار کرد: اکنون در برهه‌ا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عاطفه سعیدی نژاد ظهر دوشنبه در نشست با بانوان فعال فرهنگی و دینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی هدف از تشکیل نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور را سرعت بخشیدن به حرکت انقلاب اسلامی در مسیر تحول و شکوفایی عنوان و اظهار کرد: اکنون در برهه‌ا ی از زمان قرار داریم که دشمن با تمام توان در جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت زنان و دختران در صدد کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی در جامعه است و تنها راه مبارزه با این ترفند شوم دشمن، استفاده از ظرفیت مردمی و به تعبیر مقام معظم رهبری بهره گیری از حلقه‌های میانی است.

وی افزود: در جنگ نرم قدرت دست کسی است که مدیریت افکار را دارد. مدیریت افکار، سخت و نظامی نیست بلکه جنگ نرم و رسانه‌ای است و پیروز، آن کسی است که افکار و ذهن‌ها را با خود همراه سازد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر حضور زنان در صف مقدم انقلاب نبود، این انقلاب پیروز نمی‌شد، گفت: دختران، نسل پیشرو و پیشگام هستند، باید ببینیم دخترانمان به دنبال چه هدفی هستند. آینده فرزندان ما آینده کشور است. در جامعه، الگوهای خوبی داریم، باید افتخار کنیم که حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و مادران و همسران شهید داشته ایم. امروز دختران ما نقش آفرینی‌های متناسب با این الگوها باید رقم بزنند.

بانوان نقش مؤثری در تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی در جامعه دارند

جهاد تبیین یکی از فرصت‌های فعال شدن بانوان در گام سوم انقلاب اسلامی است

مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در فعالیت‌های فرهنگی گفت: بیانیه گام دوم یک تصویری واضح از امروز ماست. درواقع نگاه انقلاب اسلامی به زن این است که رشد و کنشگری را صرفاً در شغل نبیند. نگاه شرقی و سنتی، زن را در خانه و نگاه غربی زن در کارخانه می‌پذیرد. اما نگاه گام سوم انقلاب اسلامی و الگویی همانند حضرت زینب (س) زن را مدیر خانواده و راهبری اجتماعی و مؤثر می‌داند.

سعیدی نژاد گفت: زن می‌تواند در خانه و خانواده باشد و کانون اصلی حضورش در خانواده معنا پیدا کند. همچنین خانواده نیز توسعه اجتماعی پیدا کند و زن از بستر خانواده با تربیت نسل انقلابی بزرگترین اثرگذاری اجتماعی را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: زنان ما از ابتدای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مؤثری داشتند که تحول انسانی و هویت زن انقلابی را زنده نگه داشتند. در تاریخ انقلاب اسلامی، در شرایط سخت که نیاز به یک حرکت بزرگ اجتماعی است، بانوان انقلابی ما پیشرو بودند. پیشرو بودن بانوان ما امروزه باعث عصبانیت دشمنان می‌شود و آنان در تلاش‌اند تا در مسئله جنگ نرم از جمله حجاب، خانواده و… جنگ روانی و روحی ایجاد کنند که یقیناً پیروز این میدان زنان انقلابی ایران اسلامی هستند.

بانوان نقش مؤثری در تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی در جامعه دارند

مدارس مهم‌ترین ظرفیت فرهنگی برای نهضت پیشرفت بانوان

مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امروز کشور ما در مسیر شکل دادن یک اتفاق بزرگ است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: «ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها اول هستیم»، یکی از ظرفیت‌های ما نوجوانان هستند. علت اینکه در مواجهه با نوجوانان نمی‌دانیم چه کار کنیم به این دلیل است که آنها نسل پیشرو هستند و امروز نوجوانان ما آماده شکل دادن کنش‌های فرهنگی هستند. نسل نوجوان ما کیلومترها از نسل قبلی جلوتر است، بنابراین برای هدایت جامعه به چشم انداز نیاز داریم.

سعیدی نژاد گفت: ارزش هر جامعه به این است که جوانان چه دل مشغولی‌هایی دارند، این دل مشغولی‌ها قرار است جامعه را بسازند. تصوری که شما از آینده خود دارید همان چیزی است که قرار است به ثمر بنشیند. یکی از خطاهای ما این است که به تصورات نسل جوان رسیدگی نکرده ایم این تصورات باید متناسب با استعدادها و توانایی‌هایشان باشد. قرار است کمک کنیم دل‌مشغولی‌های نوجوانان هدفدار شود.

وی غفلت از امور تربیتی و پرورشی مؤثر در مدارس را باعث بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در بین نسل جوان برشمرد و افزود: باید با همکاری فعالان فرهنگی و تبلیغی، علاوه بر آموزش به امور پرورشی دانش آموزان با بهره گیری از الگوهای ناب تربیتی و اخلاقی از جمله سیره حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) مطابق با ذائقه فرهنگی دختران نوجوان و جوان بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع