سارا حقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اجرای طرح فرهنگی حرف آورد را زمینه‌ای برای ترویج تواصی به صبر و حق در جامعه عنوان و اظهار کرد: پویش سخن با هدف شکست محاصره تبلیغاتی دشمن به دست بانوان صاحب سخن ایران زمین از طریق تواصی به صبر و حق (حرف خوب) در قالب […]

سارا حقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اجرای طرح فرهنگی حرف آورد را زمینه‌ای برای ترویج تواصی به صبر و حق در جامعه عنوان و اظهار کرد: پویش سخن با هدف شکست محاصره تبلیغاتی دشمن به دست بانوان صاحب سخن ایران زمین از طریق تواصی به صبر و حق (حرف خوب) در قالب جشنواره در دو بخش پویش گفتمان سازی و ارسال آثار توسط بانوان در بین اقشار و سنین مختلف برگزار شد.

وی در پاسخ به سوال پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: جشنواره حرف آورد با هدف گفتمان سازی و دادن فرصت تبلیغی به اقشار مختلف بانوان در راستای مردمی سازی تبلیغ در سطح وسیعی از جامعه اجرا شد و باعث شد تا بانوان از سطوح و سنین مختلف بتوانند حرف‌های خود را در موضوعات مختلف بیان کنند.

حقی خاطر نشان کرد: در حقیقت هدف اصلی این طرح این است که مردم را از مخاطب صرف، به مخاط تبلیغی تبدیل کنیم و همه اقشار در هر جایی که هستند بتوانند حرف بزنند و تبلیغ کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل زنان را به تعبیر امام راحل (ره)، رهبران نهضت عنوان کرد و گفت: در عصر حاضر رسالت مهم زنان، رسالت گفتمان سازی است و این امر با حضور حداکثری بانوان در عرصه‌های مختلف امکان پذیر است.

حقی بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در عصر کنونی بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به فعالیت در فضای مجازی و اثرگذاری آن در عصر کنونی تاکید فراوان داشتند بنابراین با اجرای این طرح حداقل توانستیم با صحبت کردن بانوان و بیان حرف‌های خوب توسط آنان تا حدی رسالت مهم گفتمان سازی را انجام دهیم.

کارشناس فرهنگی بانوان در خصوص نحوه اجرای طرح حرف آورد اشاره کرد و گفت: جشنواره حرف آورد در فضای مجازی برگزار می‌شود و نحوه ارسال آثار به این ترتیب است که شرکت کنندگان با بیان ۱ تا ۳ دقیقه صحبت، موضوعات مختلف از جمله امید آفرینی، نشاط، حجاب و عفاف، دعا و راز و نیاز، حرف دل با خدا، دلنوشته به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، عشق به وطن، صبر، صداقت، امید و آرزو، بیان موفقیت‌ها، احترام به پدر و مادر، اساتید و معلمان و صدها موضوعات دیگر به این جشنواره ارسال می‌کنند.

وی گفت: این آثار در قالب ویدئو کلیپ، صوت، کلیپ صوتی، پادکست بوده و محدودیت سنی و موضوعی ندارد و یک نفر می‌تواند چندین اثر ارسال کند.

حقی در پاسخ به سوال در خصوص جامعه هدف این جشنواره گفت: اقشار مختلف بانوان از جمله اساتید، مربیان، کارمندان، دانش آموزان، دانشجویان، بسیجیان، کارگران، کارآفرینان، هنرمندان و عامه بانوان در محیط‌های مختلف می‌توانند آثار تهیه کرده و به آدرس harfavard@ardebil در تلگرام، ایتا و اینستا ارسال کنند. از مخاطبین خواسته شده که علاوه بر ارسال آثار خود، دیگران را هم به ارسال آثار تشویق کنند.

تعامل حضوری در جامعه نقطه عطف جشنواره حرف‌آورد بود

کارشناس فرهنگی بانوان با اشاره به کسب رتبه برتر استان اردبیل در اجرای جشنواره ملی حرف آورد، مهم‌ترین راه موفقیت در این جشنواره را ارتباط چهره به چهره با مردم عنوان کرد و گفت: ورود به بطن جامعه و مردم و ارتباط به چهره به چهره و تعامل با افراد حقیقی و حقوقی عامل اصلی موفقیت این طرح بود چنانکه بیش از یک هزار و ۹۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد و این استان از لحاظ کیفی و کمی و شبکه سازی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

حقی افزود: برگزاری جلسه با اعضای ستاد و توجیه آنها در چندین نوبت و تقسیم بندی و انتخاب رابطین ظرفیت‌های سازمان از جمله رابط جمعیت بانوان فرهیخته، رابط قرآنی، رابط مبلغات، رابط فضای مجازی، رابط هیئت مذهبی، رابط مداحان، تعامل و توجیه رؤسای شهرستان‌ها، توجیه افراد تأثیر گذار و ارسال لینک و نمونه کلیپ‌های جشنواره، از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای موفق جشنواره در سطح استان بود.

وی به تشکیل کارگروه جشنواره حرف آورد در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: کارگروهی متشکل از افراد تأثیرگذار در واتساپ، ایتا و انعکاس فعالیت و اطلاع رسانی تعامل با مدیران و معاونین فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران استان، تعامل با آموزش و پرورش و بخشنامه کردن طرح جشنواره حرف آورد و ارسال به کلیه مناطق آموزشی از اولویت‌های اجرایی در طرح حرف آورد است.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، ارتباط مستمر با فعالین فرهنگی و تبلیغی را عامل مهم در توسعه طرح‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: ارتباط با مدیران گروه‌ها در فضای مجازی، توجیه فردی در پی وی افراد، بارگذاری آثار با متن‌های متناسب با گروه مخاطبین، توجیه اعضای ستاد نهضت تبلیغی زنان، جمعیت بانوان فرهیخته، هیئت مذهبی بانوان، بانوان مداح، مبلغات حوزوی، مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی، معاونین حوزه‌های علمیه استان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اسلامی دانش آموزی، مسئولین امور بانوان نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج جامعه زنان و مواردی از این قبیل از فعالیت‌های تبلیغی در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی از جمله جشنواره حرف آورد است.

نباید از ظرفیت جامعه زنان شهرستان‌ها غافل ماند

حقی با تاکید بر تمرکز زدایی و توجه به ظرفیت شهرستان‌های استان، تعامل با بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی تأثیرگذار در شهرستان‌های تابعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط و تعامل با بانوان تأثیرگذار در شهرستان‌های تابعه جهت اطلاع رسانی و ارسال آثار به جشنواره، – تهیه کلیپ صوتی از کلیات و خلاصه جشنواره و ارسال به گروه‌ها و پی وی افراد جهت تسریع در فهم آسان، مکاتبه با تمام ادارات و ارگان‌ها جهت شرکت کارکنان زن و ظرفیت‌های مرتبط بانوان در جشنواره و همچنین مکاتبه مدیر کل امور بانوان استانداری با تمامی ارگان‌ها و نهادها برای شرکت در جشنواره، تشویق مخاطبین و انتخاب و اعلام برندگان هر ماه ۱۵ روز یکبار هر کدام ۵ نفر و اهدا هدایا، تبلیغ فرد به فرد و حضوری جهت تهیه آثار در مراسمات ویژه بانوان، تکرار مکرر تبلیغات، اطلاعیه‌ها، خلاصه کلیپ جشنواره، تاکید با متن‌های مختلف تکلیف آور جهت شرکت در جشنواره با توجه به قشر مخاطبین در گروه‌های مختلف و پی وی افراد، در اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال در خصوص راه‌های گسترش و توسعه فرهنگ تواصی به حق و صبر در سطح وسیعی از جامعه، گفت: با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار با نتایج مطلوبی رو به رشد و مشارکت بانوان در جهت تبلیغ و اطلاع رسانی و بیان حرف‌ها و سخنان در قالب‌های مختلف در کشور برگزار شد، با برنامه ریزی که انجام شده در نظر داریم اقشار بانوان در گروه‌های مختلف به خصوص اساتید و اقشار تأثیرگذار بانوان و صاحب سخن مشارکت جامع‌تری داشته باشند.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به اینکه در ادامه طرح در جهت تواصی و امید آفرینی در نظر داریم حرف آورد را در طول سال برگزار شود، در مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصت تبلیغی به اقشار مختلف بانوان داده شود و اگر بیان مطالب با محتوای ارزنده صورت گیرد، تأثیرگذاری آن در جهت تبلیغ مردمی به خصوص در فضای مجازی چشمگیر خواهد بود.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به راهبردهای اجرایی طرح حرف آورد در ماه‌های آتی اشاره کرد و گفت: مرحله اول طرح در قالب بیان سخن ۱ تا ۳ دقیقه بود اما هم اکنون که اجرای این طرح با موفقیت برگزار شد. در ادامه در نظر داریم به صورت کاربردی تر در قالب تهیه فیلم کوتاه، انیمیشن، کلیپ‌های پرمحتوا و.. باشد تا مخاطبین را جذب کند.

حقی بر ضرورت استفاده از ابزار هنر در تبلیغ تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح حرف آورد از ابزار هنر در تبلیغ بیشتر بهره خواهیم برد تا هم استعدادهای جوانان شناخته شود و هم جذب مخاطبین صورت گیرد. چرا که در مرحله اول جشنواره استعدادهای زیادی شناخته شد و شبکه ای از فعالین فرهنگی شناسایی شد و در هفته آتی که به مناسبت ۲۱ تیرماه روز ملی حجاب و عفاف نام گذاری شده است، برنامه‌های این جشنواره حول محور حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع