شهربانو شریفی فعال صنعت گلیم بافی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه عنبران به عنوان شهرجهانی گلیم شناخته می شود گفت: بیشتر بانوان در عنبران به کار گلیم بافی مشغول هستند و از این طریق درآمدزایی و امرار معاش می کنند. وی با اشاره به راه اندازی دو کارگاه گلیم بافی […]

شهربانو شریفی فعال صنعت گلیم بافی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه عنبران به عنوان شهرجهانی گلیم شناخته می شود گفت: بیشتر بانوان در عنبران به کار گلیم بافی مشغول هستند و از این طریق درآمدزایی و امرار معاش می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی دو کارگاه گلیم بافی در عنبران اظهار کرد: در این کارگاه ها بانوان زیادی فعال هستند و اگر مکان بزرگ و مناسبی نیز در اختیار ما قرار بگیرد می توانیم بافندگان زیادی را دور هم جمع کنیم.

فعال صنعت گلیم بافی اظهار کرد: متاسفانه قیمت مواد اولیه به سرعت در حال افزایش است و این شرایط باعث شده که بافت گلیم برای بافندگان صرفه چندانی نداشته باشد.

شریفی تصریح کرد: در کنار این دستمز بافندگان گلیم نیز بسیار پایین است.

وی به مشکلات بیمه ای در صنعت گلیم بافی نیز اشاره کرد و افزود: برخورداری از بیمه حق طبیعی بافندگان است اما متاسفانه این فعالان در هنگام مراجعه به تامین اجتماعی با مشکل محدودیت سهمیه بیمه، مواجه می شوند.

فعال صنعت گلیم بافی اظهار کرد: انتظار داریم نهادها و ارگانهای مسئول نسبت به افزایش سهمیه بیمه قالیبافان اقدام مناسبی داشته باشند.

شریفی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گلیم نیز اشاره کرد و افزود: در بحث پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان داخلی مشکلی نداریم و بازارمان خوب است اما باتوجه به محدودیت های صادراتی، نتواسته ایم در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خارجی موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع