سیاوش محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با گذر هوای خنک که همراه با وزش بادهای خزری در روزهای اخیر همراه بوده از اواخر روز جمعه هوای سرد در استان رخنه خواهد کرد تا به تدریج مناطق مختلف استان را در بر بگیرد. وی تصریح کرد: خنکی هوا در شرایطی […]

سیاوش محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با گذر هوای خنک که همراه با وزش بادهای خزری در روزهای اخیر همراه بوده از اواخر روز جمعه هوای سرد در استان رخنه خواهد کرد تا به تدریج مناطق مختلف استان را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: خنکی هوا در شرایطی در سطح استان حاکم شده که در نمین درجه دمای هوا به هشت درجه بالای صفر و در سرعین به ۱۸ درجه رسید که در مناطق جنوبی و مرکزی نیز وزش بادهای گرمیج به افزایش دمای هوا منجر شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه سرد بارشی از روز شنبه تا اواسط هفته وضعیت استان جلوه‌ای متفاوت خواهد یافت که امیدواریم کشاورزان، دامداران و باغداران با احتیاط کامل از احتمال سرمازدگی بهاره نسبت به پیشگیری‌های لازم در جلوگیری از این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی با بیان اینکه همچنان بخش عظیمی از مناطق استان در نقشه خشکسالی نسبتاً شدید قرار گرفته است، افزود: بارش‌های زمستان و اوایل بهار نمی‌تواند شرایط خاصی را در گذر از خشکسالی به وجود آورد هر چند که در برخی از مناطق استان از شدت خشکسالی کاسته شده ولی همچنان دغدغه ما تداوم این شرایط در فصل بهار و تابستان است.

وی به صدور هشدارهای مختلف زرد، نارنجی و قرمز در طول سال اشاره کرد و ادامه داد: هواشناسی استان با مجهز شدن به تجهیزات و امکانات مناسب سعی دارد تا با تحلیل‌های کارشناسی وضعیت جوی را مورد رصد و پیگیری قرار داده و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیقی را در این حوزه انجام دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم در اواخر فروردین که احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد، باغداران با راهکارهای پیشگیرانه فضایی را فراهم کنند تا از این شرایط سخت عبور کرده و مشکلات و دغدغه‌ها نیز به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع