به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود با کارلوس کی روش نمایشی متفاوت داشت و هر چند برابر یکی از تیم‌های خوب منطقه آمریکای جنوبی به پیروزی رسید اما نشان داد برای حضور در جام جهانی مشکلات و نواقص زیادی دارد. طبیعی است که در فرصت کم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود با کارلوس کی روش نمایشی متفاوت داشت و هر چند برابر یکی از تیم‌های خوب منطقه آمریکای جنوبی به پیروزی رسید اما نشان داد برای حضور در جام جهانی مشکلات و نواقص زیادی دارد.

طبیعی است که در فرصت کم حضور کی روش در تیم ملی تا برگزاری دیدار با اروگوئه و سنگال و حضور در جام جهانی نباید انتظار داشت همه مشکلاتی که تیم ملی داشته از سوی سرمربی پرتغالی برطرف شود اما به نظر می‌رسد در همین زمان کوتاه هم می‌توان امیدوار بود به لطف تجربه و دانش بازیکنان تیم ملی شرایط بهتری نسبت به گذشته پیدا کند.

ملی پوشان ایران در حالی خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کنند که زمان زیادی را به خاطر آشفتگی فدراسیون فوتبال و نامشخص بودن تکلیف تیم ملی از دست دادند و نتوانستند مثل سایر تیم‌ها خود را آماده حضور در قطر کنند.

با این حال دو دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال می‌تواند این فرصت را برای کی روش به وجود بیاورد که نسبت به گذشته «یادآوری» دقیق‌تری نسبت به کیفیت فنی و توانایی بازیکنان دعوت شده داشته باشد تا بتواند ترکیب این تیم برای دیدارهای حساس جام جهانی را انتخاب کند.

اروگوئه که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند در دیدارهای گذشته اش شکستی نداشت و با سرمربی جدید خود روند خوبی را دنبال می‌کرد. آنها در دیدار برابر ایران هم با وجود شکستی که پذیرا شدند نمایش خوبی داشتند و اکثر زمان بازی را در اختیار داشتند و موقعیت‌های زیادی را هم روی دروازه ایجاد کردند اما نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

تیم ملی با کی روش به همان روش همیشگی برگشت. روشی که در هشت سال حضور این سرمربی در تیم ملی حاکم بود و مبتنی بر گل نخوردن و استفاده از ضد حملات بود. اتفاقی که در دیدارهای جام جهانی برزیل و روسیه هم رخ داد و تیم ملی هر چند به مرحله بعد صعود نکرد اما عملکرد قابل قبولی داشت و نتایج آبرومندی را هم از خود بر جای گذاشت.

بااین حال دو دیدار برابر اروگوئه و سنگال شرایط را برای کی روش مهیاتر خواهد کرد تا بتواند در جام جهانی روند گذشته را تکرار کند. هر چند بسیاری از علاقمندان به فوتبال امیدوارند و انتظار دارند که تیم ملی این بار از گروهش صعود کند اما به نظر می‌رسد با شرایطی که در ماههای اخیر رقم خورده و تیم ملی در بدترین شرایط خود قرار داشت، این توقع کمی دور از انتظار باشد.

نمایش برابر اروگوئه هر چند خیلی جذاب و مقتدرانه نبود اما این امیدواری را به وجود آورد که تیم ملی تیم ملی بتواند نمایش آبرومندی در قطر داشته باشد. البته که دیدار برابر سنگال هم می‌تواند به کی روش کمک کند تا ترکیب تیمش را بهتر شناسایی کند.

انتهای پیام/

منبع