شهباز شهباز علیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا ورزش زورخانه‌ای با محدودیت و تعطیلی‌های مکرر زورخانه‌ها روبه‌رو شد که ما از این فرصت برای برگزاری دوره‌های مجازی مربیگری و داوری استفاده کردیم. وی تصریح کرد: در قالب کمپین سراسری و ملی در […]

شهباز شهباز علیزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته و با شیوع ویروس کرونا ورزش زورخانه‌ای با محدودیت و تعطیلی‌های مکرر زورخانه‌ها روبه‌رو شد که ما از این فرصت برای برگزاری دوره‌های مجازی مربیگری و داوری استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: در قالب کمپین سراسری و ملی در خانه بمانیم، سعی کردیم تا برای خانواده‌ها فضا و فرصت ورزش را با الگوهای اسلامی و ایرانی فراهم کنیم تا از نشاط و سرزندگی عقب نمانند.

رئیس هیئت کشتی باستانی و ورزش زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: در کنار بازسازی زورخانه مرکزی اردبیل، تلاش می‌کنیم تا در خلخال و مشگین‌شهر زورخانه و محل حضور ورزشکاران پهلوانی را فراهم کنیم که در خلخال پروژه با پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است.

شهباز علیزاده با انتقاد از تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز ۱.۵ میلیارد تومانی برای تکمیل و تجهیز زورخانه خلخال افزود: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۶۰ درصد اعتبار این پروژه را کاهش داده و این امر به تأخیر و تعلل در تکمیل و افتتاح زورخانه ورزش باستانی خلخال منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و امیدواریم با تأمین ۱.۵ میلیارد تومان منابع جدید زورخانه ورزش باستانی خلخال را هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

شهباز علیزاده اضافه کرد: تیم ملی بعد از برگزاری مسابقات انتخابی در تهران اردوی آمادگی خود را با حضور ۴۰ ورزشکار اعم از مرشد و ورزشکار کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در سرعین برپا کرد که در مدت هشت روز این اردو با جلب رضایت اعضای تیم ملی و تلاش مسئولان این شهرستان و استان به سرانجام رسید.

مدیر تیم‌های ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیان کرد: تیم ملی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای خود را آماده حضور در مسابقات روسیه، دوبی و جهانی اصفهان می‌کند تا این رشته ورزشی که نماد و اثر معنوی ایران است، بیش از گذشته به دنیا معرفی کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر در ۸۵ کشور دنیا ورزش زورخانه‌ای با سبک و سیاق ایرانی در حال اجراست و امیدواریم روز به روز شاهد رشد و گسترش این رشته ورزشی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی باشیم.

شهباز علیزاده تصریح کرد: فدراسیون جهانی و بین‌المللی این رشته ورزشی در مسیر گسترش رشته کشتی باستانی و زورخانه‌ای تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته که امیدواریم در سال‌های پیش رو بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس هیئت کشتی باستانی و ورزش زورخانه‌ای استان اردبیل گفت: تیم استانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای نیز قرار است هفتم مهرماه در مسابقات قهرمانی کشوری در رده سنی جوانان حضور پیدا کند و قطعاً جوانان استان امیدوار به کسب مدال‌های رنگارنگ هستند.

انتهای پیام/

منبع