گروه استان ها بازار؛ «ارکان صنعت پارتاک» تولیدکننده «دیوارپوش و کفپوش پی وی سی» و تنها تولیدکننده دیوارپوش فومی «برچسب دار» در خاورمیانه است که به همه کشورهای همسایه که مرز خاکی دارند صادرات دارد. «علیرضا قبادی» مدیرعامل مجموعه «ارکان صنعت پارتاک» در گفتگو با بازار گفت: متاسفانه بازار ما بازار هیجانی وبی سوادی است […]

گروه استان ها بازار؛ «ارکان صنعت پارتاک» تولیدکننده «دیوارپوش و کفپوش پی وی سی» و تنها تولیدکننده دیوارپوش فومی «برچسب دار» در خاورمیانه است که به همه کشورهای همسایه که مرز خاکی دارند صادرات دارد.

«علیرضا قبادی» مدیرعامل مجموعه «ارکان صنعت پارتاک» در گفتگو با بازار گفت: متاسفانه بازار ما بازار هیجانی وبی سوادی است و وقتیکه قیمت دلار بالا می رود مردم برای خرید، هیجانی عمل می کنند و همین امر باعث گران شدن خیلی از متریال های داخلی ما می شود و این اشتباه هم از برنامه ریزی است که در دولت انجام می شود و در نهایت منجر به گران شدن محصولاتی که تولیدکننده نیاز دارد می شود.

قبادی با تاکید بر اینکه رقابت های بیجایی که توسط دلالان انجام می شود قیمت موادی مثل پی وی سی را بالا برده افزود: هم نوسان قیمت مواد اولیه و هم نوسان قیمت دلار هر دو برای تولیدکننده مشکل ساز است

قبادی با تاکید بر اینکه رقابت های بیجایی که توسط دلالان انجام می شود قیمت موادی مثل پی وی سی را بالا برده افزود: هم نوسان قیمت مواد اولیه و هم نوسان قیمت دلار هر دو برای تولیدکننده مشکل ساز است.

ما تومان می گیریم اما نیمایی رفع تعهد می کنیم

وی در پاسخ به این پرسش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار که با نوسان قیمت ها، قیمت محصولات خود را چطور تعیین می کنید، گفت: متاسفانه ما قدرت تغییر قیمت را نداریم و از این بابت متضرر هستیم. محصولات ما محصولات رقابتی است و بازار اصلی آن عراق است و متاسفانه این روزها بازار داخلی ندارد و ما محصول را باید پیش فروش کنیم. وقتی پیش فروش می کنیم دپوزیتی که می گیریم توانایی اینکه بعدا بتوانیم تغییر قیمت بدهیم نداریم برای همین تولیدکننده حتی موقع ارسال جنس متضرر هم می شود.

مدیرعامل پارتاک در جواب این سوال که در مراودات مالی خود به عراق دلار دریافت می کنید یا ریال، گفت: ما تومان می گیریم اما نیمایی رفع تعهدمی کنیم و این معضل بچه گانه ای است که همه تولیدکننده ها درگیر آن هستند و فقط معضل من نیست و تولیدکننده در این جریان ضرر می کند و این روال در واقع کاسبی برای دولت شده وگرنه ارزی از این طریق وارد نمی شود و این کار کمکی به واردات ارز نمی کند.

صادرات با کشتی به دلیل هزینه بالای حمل کمرنگ است

وی با بیان اینکه به کشورهای «ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان» و کشورهایی که مرز خاکی با آنها داریم صادرات داریم افزود: به عمان هم صادرات داریم اما به خاطر مشکلاتی که کشتیرانی دارد صادرات خیلی کمرنگ است چون هزینه حمل و نقل جنسی که از چین می آید با جنسی که از ایران به عمان می رود یکی است.

در واقع بازار رقابتی است و در جهان همه رقابت می کند و در این شرایط صرفه اقتصادی نمی ماند که ما این مشکلات بزگ را داشته باشیم.

قبادی در پاسخ به شرایط استفاده از انرژی گفت: در تابستان مشکل قطعی برق و زمستان مشکل گاز داریم و وقتی یکی از اینها نباشد کلا” تولید تعطیل است و قیمت تمام شده ما را بالا می برد چون تولیدکننده هزینه های خود را در هر صورت دارد. ما یکی از بزرگترین صادرکننده های گاز در دنیا هستیم اما خودمان مشکل گاز داریم. همین الان که من با شما صحبت می کنم به دلیل نداشتن گاز کارخانه ما تعطیل است.

ما محصول جدید و کارخانه جدیدی راه اندازی کردیم که به خاطر شرایط تعطیل کردیم. با راه اندازی این واحد حداقل تا ۱۰۰ نفر نیرو می توانیم ایجاد اشتغال کنیم و ظرفیت تولیدمان را بالا ببریم

وی با تاکید بر اینکه وقتی افزایش قیمت ایجاد شود سرمایه اولیه تحلیل می رود، گفت: در این شرایط برای تولیدکننده وام گرفتن خیلی راحت تر از دیگران است اما میزان سود آن خیلی بالاست و اگر خودمان بتوانیم اقدام و تامین کنیم خیلی راحت تریم.

قبادی در خصوص میزان اشتغالزایی این شرکت گفت: ما ۳ مجموعه تولیدی داریم که در حال حاضر روی هم ۱۷۰ نفر نیرو مشغول بکار داریم. ما محصول جدید و کارخانه جدیدی راه اندازی کردیم که به خاطر شرایط تعطیل کردیم. با راه اندازی این واحد حداقل تا ۱۰۰ نفر نیرو می توانیم ایجاد اشتغال کنیم و ظرفیت تولیدمان را بالا ببریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار