محمودی، رئیس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل گفت: قیمت هر پاکت سیمان ۲۹ هزار و ۶۵۰ تومان هست که با ۳هزار تومان هزینه تخلیه، قیمت جمعا به ۳۳ هزارتومان می رسد.

فرخ محمودی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به حواشی کمبود و گرانی سیمان در بازار اظهار کرد: در زنجیره تولید تا مصرف، مصالح فروشان تنها توزیع کننده هستند و در خصوص کمبود و گرانی باید افراد مختلف پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: طبیعتا در هر صنف و شغلی افرادی هستند که در حال سواستفاده از وضعیت پیش آمده هستند و به نوعی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند که تلاش می کنیم تخلفات در صنف به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل اظهار کرد: البته باتوجه به اینکه مصالح فروشان ارتباط مستقیمی با شهروندان دارند بیشتر در مظان اتهام هستند که در این خصوص لازم است شفاف سازی شود.

محمودی اظهار کرد: ما البته برای شنیدن مشکلات مردم دفتر جداگانه ای را نیز آماده کرده ایم تا در حدامکان مشکلات به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود سیمان در اردبیل تا حدودی حل شده است گفت: انتظار داریم در بحث سیمان مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند. متاسفانه بسیاری از مردم در حال حاضر نیاز به سیمان ندارند ولی بخاطر شایعه کمبود، اقدام به خرید سیمان می کنند.

رییس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل اظهار کرد: باتوجه به اینکه سیمان به افرادی که  پروانه ساختمانی داشته باشند داده می شود، برخی اقدام به خریدسیمان می کنند و در جای دیگر استفاده می کنند که نیاز هست در این خصوص نظارت ها بیشتر شود.

محمودی قطعی برق و کمبود سیمان در استانهای دیگر را از جمله عوامل دخیل در مشکل سیمان در استان اردبیل عنوان کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت بازار در هفته گذشته سروسامان پیدا کرده و از مردم نیز انتظار داریم عجله ای برای خرید سیمان نداشته باشند.

وی تصریح کرد: البته محدود بودن فصل کاری در استان اردبیل مشکلات را دوچندان کرده است.

رییس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل در خصوص قیمت سیمان در بازار هم گفت‌: قیمت هر پاکت سیمان ۲۹ هزار و ۶۵۰ تومان هست که با ۳هزار تومان هزینه تخلیه، قیمت جمعا به ۳۳ هزارتومان می رسد.

محمودی تصریح کرد:  البته در بازار آزاد برخی افراد با سو استفاده از شرایط، هر پاکت سیمان را تا ۶۰ هزار تومان هم به فروش رسانده اند.

وی افزود: البته ما نظارت بر واحدهای صنفی را با جدیت انجام می دهیم و قطعا در صورت مشاهده تخلف با این واحدها برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه مصالح فروشان اردبیل با بیان اینکه متاسفانه بازار سیمان در سراسر کشور وضعیت مشابهی دارد گفت: البته باید اذعان کرد که اگر کارخانه سیمان اردبیل،سیمان ذخیره شده نداشت قطعا شرایط به مراتب سخت تری را هم تجربه می کردیم.

انتهای پیام/