نرگس محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: “مصوبه واردات خودرو” این آغازی بود بر پایان تب و تاب پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو در اردبیل؛ بازاری که در طی دوماه اخیر هیچ کس جلودارش هم نبود. قیمت هایی که به شکل فزاینده و کذایی در حال افزایش بود اما به یکباره شنیدن خبر آزاد شدن احتمالی […]

نرگس محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: “مصوبه واردات خودرو” این آغازی بود بر پایان تب و تاب پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو در اردبیل؛ بازاری که در طی دوماه اخیر هیچ کس جلودارش هم نبود.

قیمت هایی که به شکل فزاینده و کذایی در حال افزایش بود اما به یکباره شنیدن خبر آزاد شدن احتمالی واردات خودرو، همه چیز را تغییر داد.

<a class=پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو از تب و تاب افتاد؛ چرخ‌های که فعلا نمی‌چرخد” height=”400″ src=”https://media.tahlilbazaar.com/d/2019/12/28/4/2050.jpg” width=”600″ />

خرید و فروش خودرو با افت زیادی همراه شد؛ هرچند در این میان تعداد فروشندگان بسیار بیشتر از آنهایی شد که قصد خرید ماشین داشتند.

همین مسئله حالا باعث شده تا قیمت خودور در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اردبیل با افت زیادی مواجه شود.  

خودروی داخلی ۱۰ میلیون کاهش قیمت داشته است ولی فعلا خریداری نیست
میزاآقا عزیزی رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: در حال حاضر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو چنگی به دل نمی زند و رکود بر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان حاکم است.

وی افزود: حواشی مربوط به واردات خودروهای خارجی عامل اصلی رکود پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل اردبیل  اظهار کرد: در طول چند روز اخیر قیمت خودروهای خارجی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو از تب و تاب افتاد؛ چرخ‌های که فعلا نمی‌چرخد

عزیزی تصریح کرد: در خصوص خودروهای داخلی کاهش ۷ الی ۱۰ میلیون تومانی را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر خریداری در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان وجود ندارد اما تعداد فروشندگان به نسبت گذشته زیاد شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده احتمالا در روزهای آینده قیمت خودروهای داخلی و خارجی باز هم روند کاهشی داشته باشند.

عزیزی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو طی ماههای گذشته اظهار کرد: صرف نظر از سیاست کلان کشور، قیمت خودرو بسته به عرضه و تقاضا است و ما شاهد بودیم که در ماههای گذشته خیل کثیری از افراد وارد پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو شده اند.   

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل اردبیل تصریح کرد: همین مسئله باعث گرم شدن پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو حداقل در استان اردبیل شده است.

بازاری که حالا روز به روز شاهد افت قیمت در آن هستیم و احتمالا در روزهای آینده نیز با کاهش قیمت همراه باشد.

افت قیمت خودرو موقتی است
در همین زمینه علی فرهودی که کارش خرید و فروش خودرو است در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: مدت زمان زیادی است که به کار خرید و فروش ماشین مشغول هستم و از این طریق امرارمعاش می کنم.

وی اظهار کرد: پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو همیشه و در هر برهه ای نوساناتی داشته و این افت و خیز قیمت ها برای ما که به این کار مشغول هستیم، طبیعی است.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو از تب و تاب افتاد؛ چرخ‌های که فعلا نمی‌چرخد

فرهودی اضافه کرد: البته نوسانات پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو برای کسانیکه برای اولین بار و صرفا برای رفع نیاز شخصی خود به خرید ماشین اقدام می کنند تاثیرگذار است.

این شهروند اردبیلی در خصوص کاهش قیمت خودرو در روزهای گذشته اظهار کرد: به نظر من افت قیمت فعلی موقتی است. چراکه به نظر نمی رسد واردات خودروی خارجی به این سرعت آزاد شود.

فرهودی افزود: قطعا وارد کردن خودروی خارجی کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت اما باتوجه به شرایط حاکم به نظر نمی رسد واردات به همین راحتی انجام شود.

در صورت رد مصوبه واردات خودرو به صورت دائم، با جهش قیمتی رو به رو خواهیم شد
فرهاد رحیمی کارشناس حوزه اقتصادی نیز در همین راستا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به بار روانی حاکی از مصوبه واردات خودرو در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: اینکه واردات خودرو _براساس شرایط تعریف شده مجلس یا بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان_ آزاد شود قطعا در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان داخلی خودرو تاثیرگذار خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو از تب و تاب افتاد؛ چرخ‌های که فعلا نمی‌چرخد

وی تصریح کرد: حتی در صورت رد این موضوع،ما باز شاهد هستیم که پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو تحت الشعاع این مصوبه قرار گرفته است. این یعنی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کشور، همیشه از جو روانی حاکم، تاثیر می پذیرد.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: البته ایستایی روند خرید و فروش و کاهش قیمت خودرو به ویژه خودروهای خارجی، موقتی است و احتمال دارد در صورت رد این مصوبه به صورت دائم، ما با جهش قیمتی هم رو به رو باشیم.

رحیمی افزود: در بحث مصوبه واردات خودرو ایراداتی وجود دارد و در این میان بحث حمایت از تولید داخلی نیز حائز اهمیت است.

کارشناس اقتصادی اضافه کرد: البته باید اذعان کرد که انحصارگری در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو نیز آفت زیادی برای کشور داشته که باید سیاست منطقی و متعادلی در این خصوص اتخاذ شود.

وی افزود: کیفیت پایین خودروهای داخلی، تغییرات متوالی قیمت خودروها توسط شرکت های سازنده و…، از آفت های انحصار خودرو است.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو از تب و تاب افتاد؛ چرخ‌های که فعلا نمی‌چرخد

رحیمی اظهار کرد: سیاست گذاری در بحث خودرو باید بگونه ای باشد که نه به تولید داخلی لطمه بزند و نه اینکه خودروسازان داخلی را بیش از این قُلدر کند.

در هرحال این روزها پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو دیگر تب و تاب گذشته خود را ندارد و بی شک موضوع واردات خودرو به هر سمت و سویی برود تاثیر مثبت و منفی زیادی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خواهد داشت.

در این میان توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی از یک سو و از سوی دیگر لزوم انحصارشکنی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خودرو و البته رقابتی شدن پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان که باعث بالا رفتن کیفیت تولیدات نیز خواهد شد حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

منبع