به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سعید شهند ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: تالاب نئور یکی از مجموعه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در محدوده استان اردبیل است که برای احیای این دریاچه کار مطالعاتی به انجام رسیده و در یک برنامه پنج ساله سعی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سعید شهند ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: تالاب نئور یکی از مجموعه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در محدوده استان اردبیل است که برای احیای این دریاچه کار مطالعاتی به انجام رسیده و در یک برنامه پنج ساله سعی می‌کنیم تا این دریاچه را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط اکولوژیکی منطقه و خشکسالی رخ داده در فضای دریاچه نئور تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: در کنار مدیریت زیستگاهی در نئور سعی می‌کنیم تا تعداد گونه مهاجم کاراس را در این دریاچه به حداقل رسانده و با ممانعت از ورود دام بار آلودگی زیست محیطی را در این منطقه کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل این منطقه را محدوده ییلاقی و چراگاه دام اعلام کرد و گفت: در کنار سالم‌سازی محیط پیرامونی نئور و همچنین کاهش گونه کاراس و کنترل کثیر آن سعی بر احیای دریاچه و گونه نادر قزل‌آلا در این دریاچه را داریم که امیدواریم در مدت پنج سال بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و احیای گونه قزل‌آلا را در تالار نئور شاهد باشیم.

شهند با گرامیداشت هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل محیط زیست استان در این هفته تدارک دیده شده که هدف اصلی نیز ایجاد حساسیت و جلب توجه بیشتر به موضوع مهم و ارزشمند محیط زیست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری عمومی و همگانی است و ضرورت دارد همه شهروندان در این زمینه مشارکت کرده و به صورت فعال در صحنه حاضر باشند.

شهند از تمام شهروندان و هم استانی‌ها خواست تا در قبال مسائل محیط زیست با احساس مسئولیت حساس بوده و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به محیط زیست پیرامونی و شهر و دیار خود وارد شود.

وی به برنامه‌های شاخص هفته محیط زیست امسال اشاره کرد و ادامه داد: کلنگ‌زنی پاسگاه محیط‌بانی منطقه دربند مشکول در گرامیداشت این هفته با حضور مسئولان شهرستان کوثر به انجام رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به ارتقا سیستم پایش و نظارت آزمایشگاه معتمد در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست خبری، دیدار با استاندار و رئیس دادگستری استان، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ذی نفعان حوزه محیط زیست در این هفته تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

منبع