مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: روز جمعه در نواحی کوهپایه ای استان احتمال افزایش توده ابری و رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق در ساعاتی از عصر پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرمغان به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در غالب مناطق استان آسانی صاف همراه با تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته آینده پیش بینی می‌شود.

وی از احتمال آسمان ابری و وزش باد تند در ساعات بعد از ظهر هفته جاری خبر داد و افزود: شدت وزش باد در این مدت گاهی تند پیش بینی می‌شود و همراه با این وضعیت هوای بهاری و گاه ابری توأم با بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در ادامه به کمینه و بیشینه دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در مناطق شمالی استان شاهد ثبت بیشترین دما و در مناطق جنوبی نیز شاهد هوای خنک و بهاری همراه با بادهای تند و گاه سرد مواجه هستیم.

محمدی شهرستان گرمی و شهرستان خلخال را به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقطه ثبت شده در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: دمای هوا در شهرستان گرمی و مناطق شمالی استان به طور میانگین بین هفت تا ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد بالای صفر است.

وی دمای هوا در فرودگاه اردبیل را منفی یک درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط محلی و گذر امواج دامنه کوتاه‌تر از میانی جو پیش بینی می‌شود این روند کاهشی دما در فرودگاه اردبیل همچنان ادامه داشته باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس بررسی هواشناسی استان اردبیل در روز جمعه در برخی از نواحی استان به ویژه نواحی کوهپایه ای مرکز استان احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق طی ساعات بعد از ظهر و عصرگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/