بازار؛ گروه خودرو: امروز تصاویری از ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی ساخته شده تسلا منتشر شده است، تصاویری که نشان از پیشرفت تسلا در توسعه زیرساخت خودروهای برقی دارد. شرکت خودروسازی تسلا در تویتر اعلام کرد؛ «ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی به نام پی اس یو روی به صورت پیش ساخته روی یک […]

بازار؛ گروه خودرو: امروز تصاویری از ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی ساخته شده تسلا منتشر شده است، تصاویری که نشان از پیشرفت تسلا در توسعه زیرساخت خودروهای برقی دارد. شرکت خودروسازی تسلا در تویتر اعلام کرد؛ «ایستگاه های شارژ سریع خودروهای برقی به نام پی اس یو روی به صورت پیش ساخته روی یک دال بتنی متحرک تولید شده است. این ایستگاه های «سوپرشارژ» می توانند با سهولت به شبکه برق سراسری متصل شوند.»

این شرکت خودروساز آمریکایی در کنار انتشار مطالب مذکور تعدادی ویدیو و عکس نیز از ایستگاه های شارژ مذکور منتشر کرده است.

باتوجه به اینکه در اروپا و آسیا تولید و نصب ایستگاه های شارژ یکی از معضلات اصلی در افزایش تولید خودروهای الکتریکی است، سایت های سوپرشارژ پیش مونتاژ تسلا می تواند زیرساخت خودروهای برقی را در قاره های مذکور توسعه دهد.

یکی از مزایایی سایت های سوپرشارژ، کاهش زمان تولید است. شرکت تسلا برای تولید یک ایستگاه شارژ ثابت چند هفته زمان نیاز دارد، اما برای تولید سایت های محترک شارژ فقط چند روز زمان نیاز دارد. این مساله منجربه برتری تسلا در بازارهای جهانی ایستگاه های شارژ خودروهای برقی نسبت به رقبا می شود. ایلان ماسک چندی پیش وعده توسعه زیرساخت خودروهای برقی در اروپا را اعلام کرد، حال تولید سایت های سوپر شارژ می توان این وعده را محقق کند.

اواخر سال ۲۰۲۲ شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که ۴۰ هزار ایستگاه شارژ سریع در بیشتر از ۴ هزار نقطه دنیا وجود دارد

اواخر سال ۲۰۲۲ شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که ۴۰ هزار ایستگاه شارژ سریع در بیشتر از ۴ هزار نقطه دنیا وجود دارد. اکنون این شرکت متعهد شده است که سال میلادی جاری ۱۰ هزار ایستگاه شارژ سریع را در سراسر دنیا ایجاد کند. گفتنی است که این امر به کمک سایت های پیش ساخته با جریان برق «دی سی» محقق خواهد شد.

ایستگاه شارژ پیش ساخته راهکار افزایش زیرساخت| تسلا برنامه توسعه خودروهای برقی را دنبال می کند

شبکه ملی آمریکا حامی تسلا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیراً شرکت تسلا را به دلیل ایفای نقش در پیش برد برنامه دولت جهت دست یابی به شبکه ملی برق برای ۵۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ تحسین کرد. سایت های «پی اس یو» متحرک تسلا می تواند به آمریکا جهت تحقق برنامه ۲۰۳۰ و توسعه خودروهای برقی کمک شایانی کند.

شرکت «بوفالو» بزرگترین تولید کننده ایستگاه شارژ خودروهای برقی در دنیا است، بیشتر از ۵۰ درصد ۴۰ هزار ایستگاه شارژ برقی موجود در سراسر جهان توسط این شرکت با ۲ هزار نیروی کار ساخته شده است. این شرکت با همکاری مشترک تسلا به دنبال تولید ایستگاه های سوپرشارژ است، این همکاری می تواند تولیدات تسلا را افزایش دهد.

برنامه تولید ایستگاه های سوپرشارژ می تواند ۱۵ درصد صرفه جویی در تولید ایستگاه های شارژ ایجاد کند

سرمایه گذاری تسلا در ساخت ایستگاه های شارژ

ابتدا ماه میلادی جاری، شرکت تسلا با اعلام سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ایستگاه های شارژ برقی در نیویورک، گفت: به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی الکتریکی است. ربکا تینوچی، رئیس تیم‌ های زیرساخت شارژ تسلا در خصوص سرمایه گذاری این شرکت در نیویورک، گفت: «سایت های سوپرشارژ گیگا نیویورک می تواند منجربه توسعه خودروهای برقی در این ایالت شود.»

تینوچی، رئیس تیم‌ های زیرساخت شارژ تسلا در خصوص برنامه این شرکت برای توسعه ایستگاه های شارژ گفت: «برتری خود در تولید خودروهای الکتریکی را به ساخت ایستگاه های شارژ سریع تعمیم داده ایم، درحال حاضر تولید چهار سایت سوپر شارژ در گیگافکتوری نیویورک را در برنامه داریم، ایستگاه های تولیدی را روی یک تریلر نصب و به کمک یدک کش می توان در هر نقطه که قابلیت اتصال به شبکه برق ملی وجود داشته باشد، قرار داد.»

ربکا تینوچی با اشاره به مزایایی تولید ایستگاه های شارژ متحرک، بیان کرد: «برنامه تولید ایستگاه های سوپرشارژ می تواند ۱۵ درصد صرفه جویی در تولید ایستگاه های شارژ ایجاد کند.»

شرکت خودروسازی تسلا در خصوص سوالاتی که مبنی بر عملکرد و ایمن بودن ایستگاه های شارژ متحرک از آن ها پرسیده بودند، پاسخی نداد. عدم پاسخ این شرکت می تواند ذهن مشتریان را نسبت به استفاده از این ایستگاه ها تغییر دهد، شرکت خودروسازی تسلا تاکنون اعلام رسمی در خصوص تولید انبوه این ایستگاه ها نداشته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار