پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها – هادی فتحی: تا انتخابات چند روزی بیشتر نمانده و شور و هیجان آن نیز در فضای سیاسی کشور قابل مشاهده است. نظرسنجی‌های متنوعی هر روز در سطح کشور منتشر می‌شود که باعث شده انتخابات همچنان موضوع اول گفتگوهای این روزهای مردم باشد. انتخابات شورای شهر هم در […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها – هادی فتحی: تا انتخابات چند روزی بیشتر نمانده و شور و هیجان آن نیز در فضای سیاسی کشور قابل مشاهده است. نظرسنجی‌های متنوعی هر روز در سطح کشور منتشر می‌شود که باعث شده انتخابات همچنان موضوع اول گفتگوهای این روزهای مردم باشد.

انتخابات شورای شهر هم در کنار ماراتن انتخابات ریاست جمهوری بر رونق این فضای انتخاباتی افزوده است. نامزدهای انتخابات شوراهای شهر نیز از فرصت باقیمانده تبلیغات انتخابات در حال بهره برداری هستند و فضاهای شهری را غرق در پوسترهای تبلیغاتی کردند.

فضای مجازی نیز این روزها مانند فضای حقیقی مملو از محتواهای انتخاباتی شده است تا انتخابات در تمام ابعاد پرشورتر دنبال شود.

از دیگر سو سخنرانی‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی باعث شده مردم با برنامه‌های این نامزدها برای استان خودشان بیشتر آشنا شوند. در عین حال برخی از نامزدها سفرهای استانی را نیز به کمپین‌های تبلیغاتی خود اضافه کرده بودند تا از نزدیک مردم را در جریان اولویت‌های کاری خودشان قرار دهند.

ایران یکپارچه آماده حماسه آفرینی/ همه می آیند


آخرین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری


سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در دیدار با کادر درمان بیمارستان دولتی هفتم تیر شهرری، گفت: ما جلسات زیادی برای بررسی طرح تحول سلامت برگزار کردیم و انصافاً این طرح پر از ایراد بود. اگر طرحی جامع نباشد و همه ابعاد را در نظر نگیرد، شاید فقط بخشی از مردم از آن راضی باشند. ما باید طرحی در این زمینه داشته باشیم که همه احساس رضایت کنند و این انگیزه را داشته باشند تا در آن مشارکت جدی و فعال کنند و خروجی آن هم ارتقای نظام سلامت باشد.

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شبانگاه دوشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر که در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد گفت: ما باید اقتصاد هنر را فعال کنیم و فعال شدن این حوزه در زمینه اشتغال‌زایی بسیار اثرگذار است. رئیسی همچنین به منظور گفتگو با برخی سهامداران و اطلاع از اوضاع آنان روز سه شنبه به تالار بورس تهران رفت.

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی با اشاره به برنامه‌های او برای جلوگیری از خام فروشی، گفت: اگر تولید ملی راه اندازی شود به جایی می رسیم که حتی روزانه یک میلیون بشکه نفت باید وارد کنیم و حتی یک قطره نفت هم برای صادرات نداریم.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری، گفت: دولت ۳۴ هزار میلیارد تومان از بودجه، دولت آینده را پیش خور کرده است و بدهی برجا گذاشته است. دولت به دنبال این بود که با کمک خارجی مشکلات کشور را حل کند و پایه غلطی را گذاشت و انتظاراتی را در خارج از کشور ایجاد کرده است که میراث این دولت است در حالی که می‌توانست پایه بالاتری را برای تفاهم ایجاد کند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران خراسان شمالی گفت: هدف ما ایجاد استقلال اقتصادی همه جانبه است لذا تا زمانی که می‌توانیم در داخل تولید داشته باشیم نباید هیچ ماده خامی صادر شود.

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری بازار ارز را نیز یکی از بازارهای فسادزا در اقتصاد کشور دانست و گفت: معتقدم ارز ۴۲۰۰ تومانی منشأ فساد است و باید سازوکار آن برداشته شود.

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری با بیان اینکه ساختار بودجه قابل اصلاح است و دستور رهبری را حتماً اجرا خواهم کرد، گفت: ظرف دو سال ساختار بودجه را اصلاح می‌کنم.


در ادامه آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ دعوت ائمه جمعه شمال غرب کشور ازمردم برای مشارکت گسترده درانتخابات

ائمه جمعه شمال غرب کشور با صدور بیانیه مشترکی درباره انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال، از مردم این خطه برای مشارکت گسترده در این رویداد بزرگ دعوت کردند.‌

در بیانیه حجج الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل، سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و علی خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان آمده است:

ملت بزرگ ایران! امروز در حساس‌ترین مقطع تاریخ کشور، ایران عزیز ما برای پیشرفت، اعتلاءو امنیت خود احتیاج به اقتدار دارد تاریخ ثابت کرده که یک ایرانی غیور و فهیم هیچ وقت در لزوم تحصیل اقتدار برای کشور خود و در اهمیت امنیت و پیشرفت حاصل از اقتدار تردیدی نخواهد داشت و امروز مثل هر روز هیچ اقتداری برای کشور بالاتر از حضور ملت عزیز در صحنه با حضور در پای صندوق‌های رأی نیست. متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.


آذربایجان غربی؛ انتخابات الکترونیکی فقط در شورای اسلامی ارومیه برگزار می‌شود

فرماندار ارومیه گفت: انتخابات الکترونیکی فقط در شورای اسلامی ارومیه انجام می‌شود و اخذ رأی انتخاب ریاست جمهوری، شورای اسلامی روستاها و بخش‌ها به صورت سنتی است.

رسول مقابلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه در شهر ارومیه ۹۰۰ صندوق الکترونیکی آماده شده تا رأی مردم ارومیه را در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی مرکز استان اخذ کنند، افزود: در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر ارومیه ۳۰۰ شعبه تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم نیز پیش از روز رأی گیری از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما ارائه می‌شود و بروشورها و گروه‌هایی نیز برای انتشار در فضای مجازی تهیه شده است.


اصفهان؛ سیاسی شدن شورای شهر خدمت به مردم را خدشه دار می‌کند

عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اصفهان گفت: شورای شهر یک نهاد مدنی است و نباید وارد عرصه سیاسی و جناحی شوند زیرا سبب می‌شود که موضوع خدمت به مردم مغفول بماند.

رحمت‌اله فیروزی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به لزوم مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: در نظامی زندگی می‌کنیم که برآمده از صدها هزار شهید است و یک واجب عینی است که در انتخابات شرکت کنیم.

ایران یکپارچه آماده حماسه آفرینی/ همه می آیند

وی افزود: سهم مردم با انتخاب یک مدیر لایق و خادم برای اداره امور کشور، در واقع پشتیبانی و مشروعیت بخشیدن به نظام است و از طرفی هم مردم با حضور درصحنه انتخابات در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت پیدا می‌کنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


اردبیل؛ معرفی تعدادی از مدیران اردبیل به تخلفات اداری

اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تعدادی از مدیران استان اردبیل به دلیل تخلفات انتخاباتی و حضور در ستادهای نامزدها به دادگاه معرفی شده و با آنها برخورد می‌شود.

بهروز ندائی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برخی از مدیران در وقت اداری و حتی خارج از وقت اداری با حضور در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به امر تبلیغ فرد خاص اقدام کرده بودند که در چند مورد تذکر و تعدادی از آنها به تخلفات اداری و حتی دادگاه معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در تمامی شهرهای استان اردبیل سعی شده تا زیرساخت‌های الکترونیکی برای انتخابات و اخذ رأی فراهم آید اما انتخابات در شهرهای استان تمام الکترونیکی نخواهد بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


البرز؛ دولت مردمی و مقتدر متضمن آینده روشن برای صنعت کشور است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل یک دولت مردمی و مقتدر آینده روشن برای صنعت کشور تضمین می‌شود.

عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی در گردهمایی حامیان سید ابراهیم رئیسی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان البرز که با حضور صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار، اصناف، بازاریان و معدن‌کاران برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور اصلح باید به توان مردم احترام بگذارد و اعتماد و اتکا داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که هر لحظه رسالت و راه شهدا را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: رئیس جمهور در مقابل دشمنان کرنش نکند و به توان و قدرت داخل تکیه و غرب باور نباشد و این ویژگی‌ها در آیت‌الله رئیسی نمود دارد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز هم گفت: به یاری خداوند و حضور مردم انقلابی و آگاه ایران اسلامی به ویژه اصناف بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ سرزمینمان خلق خواهیم کرد.


ایلام؛ مردم دهلران آماده حضور حداکثری در انتخابات هستند

امام جمعه دهلران گفت: مردم شهرستان دهلران مثل انتخابات گذشته، آماده حضور حداکثری در انتخابات هستند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن دعوت همه مردم برای شرکت در انتخابات ۲۸ خردادماه، گفت: مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان دهلران بار دیگر آماده هستند، حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.


بوشهر؛ اولویت در انتخابات حضور پرشور مردم و یک انتخاب آگاهانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: اولویت ما در انتخابات حضور پرشور مردم و یک انتخاب آگاهانه است.

ابراهیم رضایی دوشنبه شب در جمع مردم برازجان و ورزشکاران شهرستان دشتستان در ورزشگاه تختی برازجان اظهار داشت: شرکت و حضور در انتخابات امنیت کشور را بالا می‌برد اما در صورتی که مشارکت مردم کم باشد امنیت ما آسیب می بیند و دشمن هم دنبال این است که با کاهش مشارکت مردم، نظام را تضعیف کند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف و اولویت مهم و اصلی همه ما برای انتخابات پیش رو باید دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات و یک انتخاب آگاهانه باشد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


تهران؛ افزایش اقتدار با مشارکت در انتخابات / سربلندی کشور آرمان شهدا بود

پدر شهید وحید زمانی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار نظام را افزایش می‌دهد گفت: سربلندی کشور آرمان شهدا بود.

فریدون زمانی نیا، پدر شهید والامقام «وحید زمانی نیا» در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در خصوص مشارکت و حضور در انتخابات اظهار داشت: بر خود وظیفه می دانم که به نیابت از فرزند شهیدم در این برهه حساس از انتخابات کشور مشارکت داشته باشم.

وی با بیان اینکه با حضور مؤثر در انتخابات ۱۴۰۰ می‌توانیم با انتخاب صحیح به وظیفه شرعی و ملی جامه عمل بپوشانیم گفت: اعتقاد دارم که اگر «شهید زمانی نیا» و همه شهدا که برای رسیدن به آرمان‌ها که چیزی جز سربلندی کشور نبود حضور داشتند شرکت در انتخابات را وظیفه اصلی خود می‌دانستند. متن کامل خبر را از اینجا بخوانید.


خراسان جنوبی؛ دعوت مدافعان سلامت خراسان جنوبی از مردم برای شرکت در انتخابات

مدافعان سلامت خراسان جنوبی از مردم استان برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات دعوت کردند.

مدافعان سلامت خراسان جنوبی برای حضور پرشور و آگاهانه همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه دعوت کردند.

خراسان رضوی؛ تمهیدات وزارت ارتباطات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در نظر گرفته شده است.

محمدجواد آذری در حاشیه سفر به مشهد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات، به تمهیدات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، قبل از برپایی انتخابات برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات در کنار صداوسیما و سایر رسانه‌ها انجام گرفته است.

وی با بیان این‌که ۷ میلیون نفر بسته اینترنت ۷ گیگابایتی دریافت کردند، اضافه کرد: برخی بسته‌های ویژه نیز برای نامزدها فراهم شد.

ایران یکپارچه آماده حماسه آفرینی/ همه می آیند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه ارتباطی برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد و برای جلوگیری از اختلال، تمام اقدامات نگهداری و توسعه که احتمال ایجاد اختلال در شبکه را دارد در روز ۲۸ خردادماه متوقف می‌شود.

وی نسبت به احتمال قطعی برق ابراز نگرانی کرد و گفت: نگرانی‌هایی از بابت قطعی برق وجود دارد زیرا این قطعی‌ها روی کیفیت شبکه تازه تأسیس اثر مستقیم دارد اما برای تأمین برق سایت‌های اصلی از طریق ژنراتور، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.


خراسان شمالی؛ شوری که به انتخابات بازگشت / بجنورد صحنه تبلیغ نامزدها

تنها ۳ روز دیگر به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا مانده و لحظه به لحظه شور انتخابات با برپایی ستادها و برگزاری تریبون‌های آزاد در خراسان شمالی بیشتر می‌شود.

۲۸ خرداد ماه یعنی تنها ۳ روز دیگر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود. انتخاباتی سرنوشت ساز که دشمنان طعم فراوانی به آن دارند.

این روزها شور و هیجان انتخاباتی در شهر نیز بیشتر شده. طی دو روز گذشته دانشجویان در میدان شهید بجنورد اقدام به برگزاری تریبون آزاد با موضوع «چرا باید رأی بدهیم» کردند و در هر مراسم بیش از ۳۰ نفر به مدت ۳ دقیقه سخنان و نظرات خود را مطرح کردند. به این ترتیب فقط در ۲ روز ۶۰ نفر به بیان سخنان خود پرداختند. این یعنی درد و دل مردم زیاد است و آن‌ها خواهان شنیده شدن صدایشان هستند.

همچنین روز گذشته ستاد عبدالناصر همتی نیز اقدام به برگزاری تریبون آزاد کرد. در این مراسم نیز که با شور و هیجان فراوانی برگزار شد افراد مختلف نامزد مورد علاقه خود را تبلیغ کردند. متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


خوزستان؛ دعوت از اقشار مختلف برای حضور در انتخابات

در خوزستان نیز اقشار مختلف، مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردند. نماینده ادوار و اصلاح طلب اهواز در مجلس از همه اقشار مردم به خصوص مردم حوزه انتخابیه اهواز خواست روز جمعه حضوری باشکوه در انتخابات داشته باشند. ببینید.

مادر شهیدان فرجوانی نیز از همه اقشار مردم خواست روز جمعه حضوری باشکوه در انتخابات داشته باشند.‌


زنجان؛ حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه دیگر

شاعر و مداح مشهور ایران گفت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری رقم خواهند زد.

استاد ولی الله کلامی زنجانی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگر رقم خواهند زد. ببینید.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان هم گفت: در آستانه انتخاب، ثبت احوال استان زنجان برای افرادی که فاقد شناسنامه و یا فاقد کارت ملی هستند خدمات لازم را ارائه می‌دهد.


سمنان؛ غفلت در انتخابات تبعات منفی دارد / دلخوشی برخی به برجام نافرجام

وزیر اسبق ورزش و جوانان بابیان اینکه غفلت از حضور در انتخابات، چهار سال تبعات منفی بین‌المللی به دنبال دارد، گفت: مردم آزادانه، باانگیزه و رغبت در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

محمد عباسی ظهر سه‌شنبه در جمع مردم شهر سمنان ضمن فراخوان همه کشور برای حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی در روز جمعه ۲۸ خردادماه سال جاری ضمن بیان اینکه غفلت از حضور در انتخابات برای چهار سال یا حتی بیشتر تبعات منفی برای کشور به دنبال دارد، ابراز داشت: برای جلوگیری از این امر می‌طلبد تا مردم آزادانه، باانگیزه و رغبت در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی ضمن بیان اینکه انتخاب فرد اصلح می‌تواند زمینه‌ساز روی کار آمدن دولتی برخواسته از مردم باشد، افزود: مردم ایران آزاده هستند و با مشارکت گسترده خود در انتخابات پیش رو بار دیگر اثبات می‌کنند پای نظام و انقلاب و اهداف امام راحل همچنان ایستاده و اجازه نمی‌دهند دشمن برای ما تصمیم‌گیری کند.

عباسی بابیان اینکه برخی مسئولان به برجام نافرجام دل‌خوش کردند، تصریح کرد: این افراد همچنان به ادامه این روند اصرار دارند زیرا بر تصور آن‌ها این کاغذبازی نتیجه‌بخش خواهد بود در حالی که ثمره آن نیز در جامعه مشهود و به عینت نمودار است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


سیستان و بلوچستان؛ مشارکت عامل رشد و توسعه / لزوم حضور حماسی شیعه و سنی در انتخابات

بزرگان طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان بر حفظ وحدت اسلامی و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه، به منظور اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استقرار دولتی قوی تاکید کردند.

این روزها در آستانه تصمیمی بزرگ برای کشورمان قرار داریم و امروز بیش از هر زمان دیگری دشمنان در تلاشند تا با ترویج بی تفاوتی و بی اثر خواندن رأی اقشار مختلف مردم و اهل سنت آنها را از آمدن به پای صندوق‌های رأی منصرف کنند، اما مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با حضور خود در صحنه و با حفظ وحدت و همگرایی ملی دشمنان را شکست خواهند داد. متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

همچنین مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان حمایت جامعه اهل سنت از آیت الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.


فارس؛ تبلیغات رنگارنگ؛ وعده‌های قشنگ

نامزدهای انتخابات شورای شهر شیراز در میدان تبلیغات این روزها وعده‌های شیرین و قشنگی می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر وعده‌ها حول محور توسعه شهر شکل گرفته است.

تا ماراتن نفس‌گیر انتخابات تنها سه روز باقی‌مانده است؛ ماراتنی که جلوه‌های متنوعی از تبلیغات کاندیداها را به نمایش می‌گذارد. خیابان‌های شهرستان شیراز این روزها میزبان بیلبوردهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است.

در واپسین روزهای گرم خرداد، قامت درختان سر به فلک کشیده شیراز محلی برای نصب وعده‌های شیرین و دل‌چسب نامزدهای انتخاباتی شده است تا از شکوه سبزشان، نردبان محکمی را برای رسیدن به ساختمان شورای شهر شیراز بسازند.

در این کارزار سیاسی که همه خود را شایسته خدمتگزاری می‌دانند، تبلیغات رنگ‌به‌رنگ نامزدهای بی‌شمار شورای شهر شیراز دیدنی است. همه و همه به دنبال توسعه هستند و با ریخت‌وپاش‌های گزاف و هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات، خود را خادم ملت معرفی می‌کنند. متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

همچنین فعالان فرهنگی و کارگری لامرد از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از مردم برای حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد. ببینید.


قزوین؛ انتخابات نبض حیات جامعه است

جمعی از دانش آموزان رأی اولی عنوان کردند: با توجه به موقعیت خاص و استراتژیک ایران در خاورمیانه باید گفت که انتخابات نبض حیات جامعه محسوب می‌شود

طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی انتخابات نقطه عطفی است که می‌تواند سرنوشت چند سال آینده این نظام و انقلاب را تعیین کند و این روز مهم که لیله‌القدر انقلاب نامیده می‌شود دو نکته سرنوشت‌ساز بودن و بیدار و آگاه بودن را به تمام اقشار جامعه در طیف‌های مختلف عنوان می‌کند.

دانش‌آموزان و در رأس آن‌ها دانش‌آموزان رأی اولی افرادی هستند که امروز در آغاز این سرنوشت بزرگ نقش مهم و بسزایی دارند و آگاهی و تصمیم آن‌ها در این امر می‌تواند ابتدا در آینده خود آن‌ها و سپس در آینده مردم یک کشور تجلی پیدا کند.

متینه سادات سیاهپوش نوجوان رأی اولی، در میزگردی که به همین منظور در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان قزوین برگزار شد اظهار کرد: انتخابات مشارکت مردمی است و هر قشر و جامعه باید آماده حضور در این امر مهم باشد. از سوی دیگر دوام یک جامعه بسته به مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه است چرا که یک رأی هم یک رأی محسوب می‌شود و می‌تواند سرنوشت کشور را در بین دو کاندیدا تعیین می‌کند. متن کامل میزگرد را اینجا بخوانید.

همچنین دادستان قزوین گفت: تا این لحظه بیش از ۳۰۰ تخلف تبلیغات انتخاباتی در حوزه شوراها جمع‌آوری و برای متخلفان پرونده قضائی تشکیل شده است.


قم؛ شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح امری لازم و واجب است

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتایی در خصوص انتخابات گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح، امری لازم و واجب است.

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان، در پاسخ به استفتایی در خصوص انتخابات، پاسخ داد: شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح، امری لازم و واجب است. متن استفتا و پاسخ آیت الله نوری همدانی را اینجا بخوانید.

همچنین یک کارشناس مسائل سیاسی در قم نیز با اشاره به لزوم توجه به ارزش‌ها و نیازها توسط داوطلبین گفت: انتخاب فرد اصلح و آگاه به ارزش‌ها و نیازهای جامعه، ضروری است.


کردستان؛ کردستانی‌ها در ایام حساس انقلاب همواره حماسه‌ساز بوده‌اند

معتمدان و خیرخواهان انقلابی کردستان از انسجام مردم مرزدار استان برای نقش آفرینی در انتخابات ۲۸ خرداد و خلق حماسه‌ای بزرگ خبر می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها، کردستان از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب تاکنون دستخوش معادلات مختلف سیاسی بوده و معاندین خارجی و مزدوران داخلی همواره کوشیده‌اند که انسجام مردم این خطه از میهن اسلامی را به سوی نیت‌های پلید خویش سوق دهند اما در این ۴۲ سال همواره با سد مستحکمی به نام گروه‌های جهادی، انقلابی و ایثارگر در این استان مواجه شده‌اند.

معتمدین، خیرخواهان و ایثارگران کردستانی در برهه‌های زمانی مختلف با میدان داری در خاکریزهای عقیدتی و ارزشی در سرزمین مقدس کردستان که با خون بیش از ۲۳ هزار شهید مهاجر و انصار عطرافشانی شده است، توانسته‌اند انسجامی مثال زدنی را در مناسبت‌های ملی رقم بزنند که عرصه انتخابات یکی از این موارد بوده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون شاهد فعالیت گسترده و منسجم گروه‌های جهادی متشکل از ایثارگران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در این استان برای جلب مشارکت مردمی در عرصه انتخابات هستیم و در این راستا چند نفر از این بزرگواران دعوت پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را پذیرفته و با حضور در دفتر این در قالب میزگردی به بیان دغدغه‌های خویش پرداخته‌اند. متن کامل میزگرد را اینجا بخوانید.


کرمان؛ تنور داغ تبلیغات در گرمای ۵۰ درجه‌ای کرمان

این روزها کرمان بیش از هر زمان دیگر در تب و تاب انتخابات است و هر چند دمای هوا در برخی از شهرهای کرمان به ۵۰ درجه می‌رسد اما تنور انتخابات داغ است.

این روزها دمای برخی از شهرهای جنوبی استان کرمان به بالای ۵۰ درجه رسیده و رکود شکن شده است اما این گرمای هوا از شور و حال برگزاری انتخابات نکاسته و تنور آن را داغ‌تر هم کرده است.

ایران یکپارچه آماده حماسه آفرینی/ همه می آیند

برگزاری مناظره‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تریبون‌های آزاد در شهر و روستا، تبلیغات شهری نواختن سازهای محلی در گوشه و کنار شهرها و برپایی ستادهای انتخاباتی که اکثراً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود بخشی از این اقدامات است و البته برخی تبلیغات عجیب هم در چند شهرستان استان مشاهده شده که می‌توان از ذبح گاو با آویزان کردن آن در روبروی ستاد یکی از نامزدهای شورای شهر در سیرجان اشاره کرد که با واکنش منفی مواجه شد.

اما به هر صورت برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تنور انتخابات در کرمان را بیش از گذشته داغ کرده است، هر چند تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا هم به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها به صورت تنگاتنگ پیگیری می‌شود اما در شهر کرمان مهمترین بحث تمام محافل انتخابات ریاست جمهوری است. متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.


کرمانشاه؛ دولت آینده عرصه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را گسترش دهد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: دولت آینده عرصه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را گسترش دهد.

مسعود احمدی در همایش امر به معروف در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ که با حضور حشمت الله قنبرزاده پژوهشگر تاریخ اسلام در سالن همایش شرکت برق کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: باید در دولت بعدی عرصه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خصوصاً امر به معروف و نهی از منکر مسئولین که مدنظر مقام معظم رهبری است در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه منظور از مسئول تنها مسئولین دولتی نیست، افزود: هر شخصی در هر عرصه‌ای که مسئولیت دارد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: این ستاد علاوه بر عفاف و حجاب در عرصه‌های ۱۶ گانه از جمله اقتصادی، اداری، تفریحات سالم، هنر و رسانه بتواند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا و نهادینه سازی کند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


کهگیلویه و بویراحمد؛ افزوده شدن ۸۰ شعبه به شمار شعب اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای بررسی آخرین وضعیت امکانات و شرایط برگزاری انتخابات تا قبل از روز چهارشنبه نشستی با دستگاه‌های خدمات رسان، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مسئول حفاظت و امنیت تمامی شعب بر عهده کارکنان نیروی انتظامی است، بیان کرد: در صورت کمبود نیرو می‌توانند از ظرفیت سپاه پاسداران و بسیج استفاده کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: پک های بهداشتی شامل ژل و ماسک در اختیار تمامی شعب قرار می‌گیرد و نماینده‌های بهداشت در این مکان‌ها مستقر هستند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


گلستان؛ مشارکت حداکثری پشتوانه قوی برای نظام

استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان گفت: حضور مردم می‌تواند پشتوانه قوی برای نظام و روی کار آمدن دولت کارآمد باشد.

داوود آخوند بلکفه، استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان بر مشارکت حداکثری همه اقشار در انتخابات پیش رو تأکید کرد.

بلکفه گفت: امیدواریم مردم حماسه ساز ایران، در راستای انتخاب ریاست جمهوری قوی و دولت جوان انقلابی و با برنامه مشارکت حداکثری داشته باشند.

استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان افزود: نقش مردم در انتخابات مسئولان تصمیم گیر بسیار حائز اهمیت است و حضور مردم می‌تواند پشتوانه محکمی برای نظام و روی کار آمدن دولت قوی باشد. ببینید.

همچنین فرمانده انتظامی گلستان هم گفت: بیش از هفت هزار نیروی پلیس در گلستان، وظیفه تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند.


گیلان؛ دعوت استاندار گیلان از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

استاندار گیلان از ملت ایران به ویژه گیلان برای حضور آگاهانه با بصیرت و پرشور در انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد ماه دعوت به عمل آورد.

ارسلان زارع در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مرهون مشارکت آحاد ملت بزرگ ایران بوده است، اظهار کرد: استقرار نظام جمهوری اسلامی و استمرار عزتمندان آن و ایرانیان نیز مرهون همین حضور گسترده و مشارکت آنها در همه صحنه‌ها به ویژه سیاسی و اجتماعی بوده است.

وی انتخابات را مهم‌ترین تجلی این حضور گسترده مردم دانست و افزود: مردم بزرگ و فهیم ایران می‌دانند در این برهه از زمان ضرورت دارد تا با حضور آگاهانه خود یک بار دیگر زمینه ساز وحدت و انسجام و وفاق ملی برای استمرار این عزت و بزرگی باشند. ببینید.

«فاطمه قاسمی» مربی تیم ملی کاراته زنان ایران نیز از همه اقشار برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.


ل رستان؛ حضور حداکثری در انتخابات پشتوانه اقتدار ملی ایران خواهد بود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان گفت: مردم هر چقدر در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، پشتوانه اقتدار ملی کشور عزیزمان بیشتر می‌شود.

در آستانه حماسه سیاسی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ همایش سیاسی رأی اولی‌های فرزندان کارکنان لشکر ۸۴ پیاده لرستان با حضور مسئولین لشکری و خانواده‌های آنان برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم مراد خوش کنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان ضمن تبریک دهه مبارک کرامت اظهار داشت: عرصه انتخابات، عرصه تعیین سرنوشت است و مردم هر چقدر در صحنه انتخابات حضور داشته باشند پشتوانه اقتدار ملی کشور عزیزمان بیشتر می‌شود.

وی گفت: ایادی استکبار و دشمنان ملت از ماه‌ها پیش علیه کشور و ملت ما سعی در کم اثر کردن حضور مردم دارند و قطعاً در این چند روز باقیمانده تلاش خود را چند برابر می‌کنند تا هر طور که شده مردم در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مردم لرستان در ۲۸ خردادماه با حضور پرشور و باشکوه خود در انتخابات، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم خواهند زد. ببینید.


مازندران؛ انتخابات پرشور قوام بخش پایه‌های اقتدار ایران اسلامی است

رئیس ستاد سحر حجت الاسلام رئیسی در مازندران با بیان اینکه مردم از حق قانونی خود در اداره کشور استفاده کنند، گفت: انتخابات پرشور قوام بخش پایه‌های اقتدار ایران اسلامی است.

عقیل امامی پیش ازظهر سه شنبه در جمع فعالان فرهنگی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی استفاده از حق قانونی برای مشارکت در اداره کشور است، افزود: با شرکت گسترده مردم در انتخابات تصمیم سازی‌های مبتنی بر خرد جمعی در کشور نهادینه می‌شود.

این فعال سیاسی با تاکید بر نقش برجسته مردم در انقلاب اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نظام متکی به آرای مردمی است.

این مسئول انتخاباتی تصریح کرد: انتخابات پرشور و حداکثری قوام بخش پایه‌های اقتدار و بالندگی ایران اسلامی است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


مرکزی؛ تشکیل کمیته مستندسازی تخلفات انتخاباتی در استان مرکزی

معاون دادگستری استان مرکزی گفت: کمیته مستندسازی در فرمانداری‌ها تشکیل شده است که تخلفات انتخاباتی را مستندسازی و امحا کرده و گزارش تخلف را نیز به مرجع قضائی اعلام می‌کند.

محسن خیرمند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: دادگستری استان مرکزی به طور جدی با نامزدهای متخلف برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نصب بنر در غیر محل ستاد و همچنین در ابعاد غیر مجاز تخلف است، گفت: به کسانی رأی بدهید که از هم اکنون پاکیزگی مبلمان شهری و قانون پذیری در تبلیغات را رعایت می‌کنند.

خیرمند تاکید کرد: استفاده از القاب و عناوین کذب مانند دکتر و مهندس بدون مدرک رسمی جرم و موجب تعقیب قضائی است و با متخلفان برخورد خواهد شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


هرمزگان؛ اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهند داشت

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب گفت: اهل سنت در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت پررنگی خواهد داشت.

ایران یکپارچه آماده حماسه آفرینی/ همه می آیند

شیخ محمد علی امینی ظهر سه شنبه در برنامه طرح رسانه‌ای دعوت که به مناسبت انتخابات برگزار شد، بیان داشت: همه ما نیازمند سفارش به حق هستیم. بنده هم به سفارش‌های به حق هستم. انسان نمی‌تواند از سفارش به حق بی نیاز باشد. یکی از مصادیق سفارش به حق است. همان بیانات رهبری است توصیه و سفارش نمودن به استفاده از حقوقی که قانون اساسی به تک تک افراد ملت اعطا کرده است. همان مشارکت در انتخاب کردن است. انتخاب کردن حق هر واجد شرایطی است.

وی عنوان کرد: همه ما مخاطب این ندا هستیم که بیاییم و از حق قانونی خود برای اعطای کشورمان، برای عمران، آبادانی شهرمان، برای پیشرفت منطقه برای استفاده شایسته از آن در انتخابات شرکت کنیم. اگر از حق قانونی خودمان استفاده نکنیم حتماً مقموم خواهیم ماند. دچار ندامت و افسوس خواهیم بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


همدان؛ میزگرد نامزدهای نمایندگی شورای شهر لیست شورای ائتلاف همدان

میزگرد بررسی برنامه‌های نامزدهای نمایندگی شورای شهر لیست شورای ائتلاف به همت پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و بسیج دانشکده ادبیات دانشگاه بوعلی سینا در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

تصاویر این میزگرد را اینجا ببینید.


یزد؛ مردم با یاوه سرایی‌های دشمنان دلسرد نشوند

امام جمعه یزد با اشاره اینکه دشمنان ما در صدد دلسرد کردن مردم برای حضور در صحنه هستند تا از این رهگذر به اهداف خود دست پیدا کنند، گفت: مردم با این یاوه سرایی‌ها دلسرد نشوند.

آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند رأی ندهند بدانند که در واقع دارند به صهیونیست‌ها و دشمنان ایران و اسلام رأی می‌دهند.

وی خطاب به مردم بیان کرد: با رأی خود از ایران آزاد، ایران قوی، ایران مستقل حمایت کنید و روزجمعه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوید.

انتهای پیام/

منبع