محمد قصابی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروازهای فرودگاه پارس‌آباد در هفته‌های گذشته به دلایل مختلف تعطیل شده بود که با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان قرار شد از سه‌شنبه این هفته پروازها دایر شده و در دو روز هفته این پروازها به مقصد پارس‌آباد انجام شود. وی تصریح کرد: […]

محمد قصابی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروازهای فرودگاه پارس‌آباد در هفته‌های گذشته به دلایل مختلف تعطیل شده بود که با پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان قرار شد از سه‌شنبه این هفته پروازها دایر شده و در دو روز هفته این پروازها به مقصد پارس‌آباد انجام شود.

وی تصریح کرد: ما علاقمند بودیم ساعت پروازها به بامداد و شبانه تغییر پیدا کند تا با مسافران زیادی روبه‌رو شویم که شرکت ایران ایر اعلام کرد، آماده است در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه صبح روزهای سه‌شنبه و جمعه پروازها را دوباره دایر کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از رایزنی با دو شرکت دیگر برای برقراری پرواز به مقصد فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکل ما در این فرودگاه معضل سوختگیری است که به دلیل نبود جایگاه سوختگیری مشکلات متعددی را در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی شاهد هستیم.

قصابی افزود: تمام تلاش مسئولان استان و شهرستان بر این است تا هر چه سریعتر جایگاه سوختگیری در فرودگاه پارس‌آباد راه‌اندازی شود تا شرکت‌های هواپیمایی با خیال راحت بتوانند پروازهای خود را به مقصد پارس‌آباد دایر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: البته کاهش مسافران در پروازهای هوایی نیز یکی دیگر از معضلات است که به کنسلی و تعطیلی پروازها در هفته‌های اخیر منجر شده بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: هیچ شرکت هواپیمایی حاضر نیست با ۹ نفر مسافر پروازی را از تهران به مقصد پارس‌آباد انجام دهد که انتظار می‌رود با استقبال شهروندان و ساکنان مناطق شمالی استان هم بر تعداد پروازها و هم بر تعداد مسافران افزوده شود.

وی مشکلات مطرح شده مبنی بر ابطال پرواز به دلیل گرمای هوا را رد کرد و ادامه داد: چنین موضوعی صحت ندارد و در فرودگاه اردبیل نیز پروازها به صورت مرتب در حال انجام است و ما حتی پروازهای اول صبح و آخر شب را در اردبیل دایر کردیم.

قصابی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ پرواز در طول هفته به مقصد فرودگاه اردبیل انجام می‌شود که اکثر شرکت‌ها در برقراری این پروازها مشارکت دارند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل ضرورت احداث آشیانه هواپیما و همچنین تکمیل باند اصلی فرودگاه اردبیل، نصب چراغ‌ها و سیستم روشنایی را نیز از ضرورت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع