به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایندیپندنت، با افزایش ناامنی‌ها در شمال افغانستان، کنسولگری‌های پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف بسته شدند. فرهاد عظیمی والی بلخ، امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که خدمات کنسولی کشورهای نامبرده در ولایت بلخ متوقف شده است. دیپلمات‌های این کشورها نیز […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایندیپندنت، با افزایش ناامنی‌ها در شمال افغانستان، کنسولگری‌های پاکستان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف بسته شدند.

فرهاد عظیمی والی بلخ، امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که خدمات کنسولی کشورهای نامبرده در ولایت بلخ متوقف شده است. دیپلمات‌های این کشورها نیز از مزارشریف به کابل رفته‌اند.

در هفته‌های اخیر، دست‌کم پنج شهرستان در ولایت شمالی بلخ بین طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دست به دست شده است. جنگجویان طالبان یک بار توانستند خود را به دروازه‌های شهر مزارشریف برسانند اما نیروهای امنیتی آنها را عقب زدند. تلفات گروه طالبان در ولایت بلخ سنگین بوده است.

هم‌زمان، جعفر فتاح‌یوف سرکنسول ازبکستان در بلخ نیز تایید کرده است که هرچند کنسولگری این کشور باز است، اما صدور ویزای سیاحتی متوقف شده است.

سایر کشورهای آسیای میانه مانند ترکمنستان و قزاقستان نیز صدور ویزا را متوقف کرده‌اند. بسیاری از این کشورها از نفوذ افراطی‌ها از خاک افغانستان به کشورشان نگران هستند.

وزارت خارجه افغانستان تاکنون درباره بسته شدن کنسولگری‌های سه کشور ترکیه، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

منبع