سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان درباره استفساریه قانون استخدام معلمان حق التدریس در نشست کمیسیون با حضور نمایندگان شورای نگهبان خبر داد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: پس از تصویب  استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در نشست علنی ۲۹ دی ماه، شورای نگهبان به این طرح ایراد وارد کرد و به همین منظور کمیسیون آموزش با نمایندگان شورای نگهبان برای رفع ایرادات شورا نشست مشترک برگزار می‌کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این استفساریه، مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله نیروهای خرید خدمات آموزشی حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ ۲۶ مهر سال ۹۱ شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب در مجلس می شوند.

شورای نگهبان معتقد است استفساریه حدود قانون را توسعه داده است

وی ادامه داد: ایراد شورای نگهبان به این بود که در استفساریه به تصویب رسیده در صحن علنی مجلس، حدود قانون به واسطه‌ قید تاریخی که در استفساریه آمده، توسعه یافته است که این مسئله نوعی قانون گذاری جدید محسوب می‌شود و خلاف اصل ۷۳ قانون اساسی است.

میرزاده تصریح کرد: مقرر شد در نشستی مشترک کمیسیون آموزش این ایراد شورا را مطرح و قیدی که استفساریه قانون را توسعه داده اصلاح و ایراد مد نظر شورای نگهبان برطرف شود.

با تأیید شورای نگهبان قانون قبلی مجلس که کاملا شفاف بوده باید برای حق التدریسان قبل از سال ۹۱ و نهضتی‌های قبل از ۹۲ اعمال شود

وی افزود: بنابراین با تأیید شورای نگهبان قانون قبلی مجلس که کاملا شفاف بوده باید برای حق التدریسان قبل از سال ۹۱ و نهضتی‌های قبل از ۹۲ اعمال شود.

میرزاده تأکید کرد: بنابراین استفساریه برای آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون مصوب مجلس که با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده اند، به قوت خود باقی خواهد بود و مشکل این افراد برطرف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: این مسئله در مجلس دهم حل و فصل خواهد شد و معلمان بسیاری که نگران موضوع تعیین تکلیف وضعیت خود هستند نباید نگرانی داشته باشند.